Als ik mijn usb stick in mijn laptop doe komt er een scherm met dat ik moet formateren, wat is dat en wat moet ik doen?

als ik mijn usb-stick in mijn laptop doe komt er een scherm met dat ik mijn stick geformatteerd moet worden. als ik dan op formateren klik en dan start word ik gewarschuwd dat mijn schijf dan word geleegd. dat wil ik niet maar anders kan ik het niet gebruiken dus dan klik ik maar op start en dan komt er een balkje met schijf kan zich niet formateren. wat moet ik doen? wat is formateren precies? bvd

Toegevoegd na 5 minuten:
hoe kan ik de inhoud van mijn stick terug vinden?
ik heb er 3 jaar studie opstaan als ik mijn stick wel formateer mag ik opnieuw beginnen als ik het niet formatteer kom ik er niet op...

Weet jij het antwoord?

/2500

Een datamedium kan op verschillende manieren volgezet worden met data. Om te zorgen dat er maar 1 manier wordt gebruikt, is het gebruikelijk de stick eerst leeg te gooien (formatteren). Als je er al bestanden op hebt staan moet je dit natuurlijk niet doen. Formatteren betekend 'helemaal leegmaken'.

Je moet eerst op je scherm het icoontje met computer aanklikken. Dan zie je de harde schijven en apparaten met verwisselbare media. Bij het laatste zit ook je usb stick. Met de rechtermuis kun je dan formatteren kiezen.

Je kan proberen om de stick op een andere pc uit te lezen, wanneer dit niet lukt en je krijgt de zelfde melding, is je stick waarschijnlijk kapot. Heb je een back-up gemaakt van de bestanden? Zo niet, was dat niet slim en ben je alles kwijt.

Dit probleem herken ik ik heb het ook al 2 keer op mijn usb-stick gehad. De enige oplossing is om het op een andere PC te proberen en als dat het niet diet dan is inderdaad je stick kapot en moet je hem formatteren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100