Zijn er USB sticks te koop voor 1 euro?

De opslagcapaciteit wordt steeds hoger. Handig zo’n stick met 32 GB. Maar wat ik zoek is een stuk of 10 of 20 sticks met maar heel weinig opslag, 256 MB is al zat. Worden die nog gemaakt? Handig om ff snel een word bestandje op te slaan, of wat dan ook.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is helaas niet zo dat als een 32 GB stickje 32 Euro kost, een 1 GB stick dan 1 Euro kost. Want dan zou een 256 MB stick 0.25 cent kosten. Vergelijk dat maar met een halve liter melk. Is in verhouding veel duurder dan 1 liter. Het maken van zo'n ding kost geld, en het materiaal ook, dus die kosten zitten er altijd in, ongeacht de capaciteit. De enige mogelijkheid voor jou lijkt mij een 1GB stick voor ongeveer 5 Euro. Kleiner zijn ze er wel, maar dan toch vaak duurder, omdat er dan iets bijzonders mee aan de hand is. Ziet er b.v. mooi uit, of is heel snel, of heel klein of met een of andere beveiliging. Harddisks van 1 GB worden ook niet meer gemaakt, terwijl 15 jaar geleden, we het bijna ongelooflijk vonden, als iemand zei dat hij een 1 GB HD had, en wij nog zaten te prutsen met een 80 MB harddisk. Ik heb zo'n 256 MB stick, en als ik 'm zou willen verkopen op marktplaats, zou ik er misschien 50 cent voor kunnen vragen. Het beste lijkt me dan ook, dat je een advertentie plaatst, en je om zo'n ding vraagt. Er zullen zat mensen zijn, die alleen om jou een plezier te willen doen, je zo'n stickje voor 1 Euro of 50 cent willen leveren, omdat ze er toch niks meer mee doen.

Misschien via een groothandel bedrijf ? In heb vorig jaar met m'n hele klas en nog vele andere klassen van de gemeente een USB stick gekregen met 256 mb geloof ik! Ik gebruik m nooit dus ik zou m best naar je op wollen sturen hoor!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100