Is het slecht voor je telefoon als het continu met internet verbonden is?

Of is de accu dan sneller leeg? Ik sluit nu iedere keer het internet af, maar is dit echt nodig?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps; ik heb een Samsung Galaxy S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Het is niet slecht, wel gaat natuurlijk je accu sneller leeg. En de teller blijft doortikken voor het aantal MBs want dat loopt continue door als internet aanstaat. Hangt dus van je Abo af hoe zuinig je moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij geen applicaties draait of gebruikt, blijft internet helemaal geen MB;s slurpen. En mocht hij bv Whatsapp er op hebben dan kost dat een paar kb per maand als je continu online bent. Verder heb je gelijk :-)
Het is niet slecht voor je mobiel, hij kan er alleen slomer van worden..
Je kunt inderdaad beter wel even kijken naar wat voor abonnement je hebt en hoeveel internet je mag gebruiken, als het onbeperkt is (wat eigenlijk niet bestaat, maar dan is het gewoon heel veel) dan zal het niet zo uitmaken, als je kan leven met een langzame mobiel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je accu gaat wel snel leeg als constant 3g aanhebt het is niet echt slecht voor je toestel als die constant met internet verbonden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet slecht voor je toestel maar wel dat je batterij sneller leegloopt, je hoeft hem niet perse uit te zetten want zodra jij geen gebruik maakt van internet zal er ook niks van je bundel afgaan en ookal staat 3G aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra = zolang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je raakt altijd Mb kwijt, gezien de verbinding in stand gehouden moet worden. Als er geen wisselwerking meer is valt de verbinding uit!!!
Je fone gaat er niet van kapot, dus slecht is het niet, maar de accu (baterij) gaat wel sneller leeg, dit geld trouwens voor alle extra diensten en ook voor b.v. bluetooth, dit zijn allemaal extra stroom verbruikers. Ook raak je elke keer een hoeveelheid Mb van je internet bundel kwijt, waar je niets mee hebt gedaan. Je fone maakt regelmatig contact met internet om de verbinding in stand te houden, de hoeveelheid Mb welke je hier mee verliest heb je niets aan.
Ik zou internet en b.v. het automatisch ophalen van e-mail verkeer gewoon uit zetten en pas inschakelen op het moment dat je het gaat gebruiken, in alle gevallen beter.