Kun je met Word 2010 een breuk noteren?

Ik wil op Word 2010 een breuk typen. Ik kan dat op deze manier doen: 1/2
Maar ik zou graag de breukstreep horizontaal willen. Dus: teller (1), breukstreep (horizontaal), noemer (2)
Kan dit? En zo ja, hoe dan?

(1/2 is een voorbeeld breuk)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.8K

Antwoorden (7)

Alt gr (rechteralt) + 7 = ½
Alt gr + 6 = ¼

De anderen weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ctrl en alt tegelijk indrukken (links) en 7 maakt ½ ctrl alt 6 maakt ¼ en ctrl alt 8 maakt ¾ Het streepje is alleen niet horizontaal maar schuin, al heb je daar denk ik wel vrede mee :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
heb geen idee of je antwoord goed is maar geef je een plus hier voor de reactie die je Clauu gaf i.v.m. vriend die weed rookt ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sportief dank je wel :-) Mijn antwoord hier schijnt niet helemaal goed te zijn het geeft wel ½ maar hij wil hem met een rechte horizontale streep tussen de 1 en de 2 en mijn optie geeft een schuin streepje :-)
ik weet bij het bij 2007. 2007 lijkt best op 2010 vind ik.

1) ga naar invoegen
2) helemaal recht(bij symbolen) zie je dan staan vergelijking
3) klik daar op en klik op breuk, ook kan natuurlijk andere vergelijkingen invoegen

Toegevoegd na 17 minuten:
hier een plaatje waar het staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit werkt in Word 2010 hetzelfde. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
d8 ik al want vindt excel 2010 al veel op 2007 lijken dus dacht word ook wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In word 2016 werkt het nog steeds, voor mij is dus het beste antwoord.
Klik in het menu (helemaal bovenaan) op Invoegen; dat staat bijna helemaal links in het menu.

Er verschijnt een nieuw Lint. Klik aan de rechterkant van dat Lint op Vergelijking.

Nu verschijnt er weer een nieuw Lint. Klik nu ongeveer halverwege dat Lint op Breuk.

Nu kun je de door jou gewenste soort breuk kiezen. Ik denk dat jij de soort breuk zoekt die linksboven staat (Word noemt dat een "gestapelde breuk").

Toegevoegd na 4 minuten:

Het plaatje is wat klein. Als je erop klikt, krijg je een grotere versie te zien.

Plaatje bij antwoord
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat kan eenvoudig als je de breuk over twee regels verdeelt:
De teller met onderstreping op de eerste regel, de noemer op de tweede regel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Druk op CTRL-F9

Je krijgt nu twee accolades. Binnen de accolades typ je EQ \F (teller; noemer). Bijvoorbeeld: {EQ \F (5;9)}

Je hebt nu een veld gecreëerd. Klik nu met de rechtermuisknop op je veld en kies voor "andere veldweergave.

En zie daar.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit werkt ook met gewone tekst, dus eq \f (boven de streep; onder de streep)
bamibal
12 jaar geleden
Invoegen -> Object -> Microsoft vergelijkingseditor 3.0. En dan klik je daar op sjablonen voor breuken en wortels. Dan klik je op een breuk en dan kan je noemer en teller invullen.