hoe weet ik of mijn laptop firewire heeft?

heb gezocht en kan de vraag niet vinden.
moet een firewire kabeltje kopen om mijn videocamerafilmpjes op de laptop en computer te zetten maar hoe weet ik of mijn laptop een firewire aansluiting heeft en welk kabeltje ik moet hebben (zijn nogal veel verschillende dit en dat pins....)

tuurlijk kan ik mijn laptop en videocamera meenemen naar de winkel maar misschien is dat gesleep niet nodig....hoop ik.....

Toegevoegd na 10 minuten:
ik heb een asus ul50a, mocht dit nuttige informatie zijn.....

Toegevoegd na 1 uur:
met een hoop gegoogle lijk ik geen firewire aansluiting op mijn laptop te hebben, in dat geval..... hoe weet ik welke dit en dat pins kabel ik voor mijn computer nodig heb.....?????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Op een PC ziet de FireWire-aansluiting er uit zoals MisterWrite laat zien. Dit is de 6-pins aansluiting. Op een laptop zit bijna altijd de 4-pins aansluiting die je in de afbeelding ziet. Je kunt de aansluiting ook herkennen aan het logo.

Wanneer je de aansluiting hebt gevonden op je laptop, dan kun je bij de winkel de juiste halen: een 6-4 pin of een 4-4 pin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks, mijn laptop bleek er geen te hebben:( en de computer idd een 6 pins, moest dus n 4-6 pins kabeltje hebben

Andere antwoorden (1)

Voor zo ver ik weet ziet een firewire-aansluiting eruit zoals in het plaatje. Dus als je zoiets hebt op je laptop, zit je goed.