wanneer ik nu een ipad 2 koop met IOS 5 er standaard op , kan ik deze dan ook jailbreaken ?

is dit met de zelfde programma voor de iphone (wat ik al eerder heb gedaan) of is dit een hele andere handeling ?
en is hier een tutorial website/video voor ?

Toegevoegd na 4 minuten:
of is het nodig om eerst te downgraden naar 4.3.3 ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor de ipad 2 las ik laats dat er geen jailbreak voor was
Maar dat zal binnenkort wel veranderen
Je zou je ipad naar eerdere versies kunnen zetten zoals 4.3.3 of 4.3.4 en dan jailbreaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op dit moment een iPad 2 koopt, staat IOS 5 als besturingssysteem er nog niet op (weet ik uit eigen ervaring, zelf een iPad 2 gekocht afgelopen dinsdag). Je kunt hem dus sowieso jailbreaken met het "oude" besturingssysteem (versie 4.x.x) en dan niet updaten met IOS 5.0.

Op 17 oktober verscheen een artikel dat de iPad 2 met IOS 5 ook al gejailbreakt kan worden maar het betreft een zogenaamde "tethered jailbreak". Het apparaat is gejailbreakt maar iedere keer als je de iPad 2 echt opnieuw moet opstarten (bv. als de batterij volledig is leeggelopen) moet hij aangesloten zijn op je Mac of PC. Alleen dan kan hij opnieuw gejailbreakt worden.

Het schijnt dat hackers ook al weten hoe ze een "untethered jailbreak" moeten doen (dus nadat iPad 2 met IOS 5 volledig is uit geweest hoeft hij niet aan PC of Mac worden gehangen). Als de iPad 2 dan volledig is uitgeweest blijft de jailbreak bestaan. Houd Internet dus in de gaten om te zien wanneer deze untethered methode wordt vrijgegeven.

Zie ook http://www.ibtimes.com/articles/232383/20111017/ios-5-jailbreak-after-tethered-untethered-is-due-soon-redsn0w-apple-iphone-4s-ipad-2-chronic-dev-tea.htm