Wie weet of er ergens een test dvd is om te kijken welke bestanden een bepaalde dvd speler kan lezen en welke niet ?

Voor een kennis heb ik vhs banden naar de pc opgenomen en daarna op dvd gebrand.
met een menu (en sommige zonder )
Op mijn dvd speler werken ze maar op die van hen niet. worden niet gelezen foutmelding no disc
Waar ligt dat nu aan ? de soort dvd ?
het brand programma ?
hoe vermijd ik dit soort fouten ?

capthavoc
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, die bestaat niet. Er zijn inmiddels zoveel formaten en combinaties mogelijk (en niet mogelijk), dat deze nooit op 1 DVD zouden passen. De indeling van een DVD alleen al verschilt per brandprogramma en per codec.

Soms moet je een DVD-sessie afsluiten om deze weer te kunnen geven. Sommige DVD-branders kun je op VR of Video mode instellen, maar juist VR-mode (met menu's) kunnen niet op elke player gelezen worden.
Vermijden kun je dit alleen, door uit te zoeken welke combinatie werkt en welke niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oudere sony dvd spelers accepteerden geen gebrande DVD's.