Hoe moet ik een film op een dvd branden?

Ik heb gekeken bij de andere vragen hoe je een dvd moet branden, maar het lukt mij nog steeds niet.

Ik kan de film wel branden op een dvd, maar als ik hem dan in een dvd speler doe dan kan ik de film niet afspelen. Als ik hem in een computer doe, dan kan ik hem wel afspelen. Ik gebruik een DVD+RW van SONY.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

hou er rekening mee dat RW dvd vaak erg slecht gelezen worden in een gewone dvd speler
ook gebrande dual layer R+-
zijn erg lastig en vaak slecht of niet leesbaar.
de meest standard 4,7 gig dvd zijn vaak het meest compatible met alle merken dvd spelers.

vaak zijn standaard dvd's films ong 8 gig groot (dual layer)
dus de beste methode is ze toch eerst te verkleinen naar 4,7 single layer dvd en dat is al een heel gedoe

Een andere methode is divx als je dvd speler dat aan kan
maar tegenwoordig waarom zou je ?
Je kan tegenwoordig te kust en te keur in die 5 dvd voor een tientje winkels.
het is zowaar de moeite van het branden niet meer
elke dvd videotheek verkoopt ze zowat voor een prikkie.

Dan zouden alleen nog de allernieuwste films in aanmerking komen voor branden ?
koop dan liever een hdmi kabel als je een vrij moderne TV hebt
koop eventueel een videokaart met hdmi aansluiting
en speel ze vanaf je pc, of koop een HD mediabox met usb poort voor oftewel dikke 8 gig usb stick en of een vette externe HD

je komt er op een gegeven moment toch wel achter dat je films Vaak hooguit 1 of 2 keer bekijkt en er verder niet meer naar taalt , zonde echt

maar goed de best methode is films die dual layer zijn eerst te krimpen naar single layer.
Goed dvd merk te gebruiken
en niet op de allerhoogste snelheid te branden.
en geen RW gebruiken maar gewoon standaard enkelvoudig te branden dvd 4,7 gig en zorg er voor de je sessie afsluit
ook al hou je de ruimte over.
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
kijk eens bij die voorraad inkoopwinkels of pandjes winkels
ik koop zo 5 dvd voor een tientje en handenvol cd's voor een euro per stuk
of zelf bij de videotheek heb je soms 3 voor een tientje
Ik weet niet of je regio daar een rol in speel maar hier in het noorden gaan er wel vaker videotheken over de kop geloof ik
hele voorraden worden dan op gekocht door die inkoop winkels
en daar profiteer ik dan van

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk is je dvd speler niet regiovrij en speelt dus niet alle dvd s af.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de link wordt aangegeven hoe je je dvd speler regiovrij maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan in welk formaat je hem hebt gebrand?
Is het b.v. een AVI een je dvd speler is niet AVI compatible dan speelt hij de film niet af,dan zal je de film eerst moet converteren naar een ander formaat,een die jouw speler wel aan kan.
Kik in de handleiding van je speler welke formaten hij kan afspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet je google 'nero'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt raar maar sony wil vaak alleen dvd-r -of + afspelen.heb het zelfde probleem gehad.een goedkope dvd speler bij bv blokker heeft nergens problemen mee.probeer het bij iemand anders .heb je waardevolle documentaires gebruik dan een r + of - dvd.