waar is het shutdown -i command van CMD voor?

Hallo,
Ik heb mijn eigen radio server op mijn computer in mijn kelder en ik wil die graag s'avonds uitzetten via me andere computer. Ik heb gehoord dat dit via cmd kan en heb wat filmpjes bekeken alleen als ik het probeer staat er: het IP adres: Toegang geweigerd. <5>
Ik vroeg me af of ik iets fout doe ofzo.
De instructies die ik gebruik zijn: net view en dan typ je ping en de gebruiker die je uit wil zetten. en dan typ je in shutdown -i
en daar klik je op add en plak je het IP adres. Dan selecteer je alles wat je wil en klik op ok. Bij mij komt dan dus die error weet iemand hier iets op? Ik wil liever geen programma's enz. downloaden. Alvast heel erg bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je hem aanzet bereken je hoeveel seconden hij moet draaien (1 uur is 3600 seconden). Als hij over 10 uur uit moet type je via cmd in "shutdown /t 36000". Toegevoegd na 1 minuut: Kun je niet via een remote scherm verbinding maken? dan kun je via cmd "shutdown /f" opgeven en gaat de PC plat.

Met shutdown kun je inderdaad je lokale en/of een externe PC uitschakelen. Als je in de command prompt (cmd dus) een standaard commando laat volgen door "/?" krijg je informatie over de mogelijkheden. Probeer maar eens: c:\blabla\zusenzo> shutdown /? Dan komt er te staan dat de schakeloptie "/i" het volgende doet: /i De grafische gebruikersinterface weergeven. Dit moet de eerste schakeloptie zijn. Met andere woorden, de /i zorgt ervoor dat je een mooi grafisch schermpje krijgt met opties. Als je de /i niet gebruikt moet je de opdrachten voor het uitschakelen meteen achter je shutdown commando aan kieperen, bijvoorbeeld: c:\blabla\zusenzo> shutdown /m \\mijn_andere_pc /s /t 30 /c "ga nou maar gewoon uit" En zo kun je nog een hele boel opties meegeven. Wat de /m, /s, /t en /c betekenen kun je lezen in de output bij gebruik van de /? optie zoals ik hierboven aangeef. Kun je afleiden wat het commando allemaal doet? Het voordeel van al die commando's op de commandline meegeven is dat je het niet elke keer aan elkaar hoeft te klikken in dat grafische schermpje van de "/i" optie maar dat je het commando zo bijvoorbeeld kunt opslaan als snelkoppeling en met een simpel klikje kunt uitvoeren. Toegevoegd na 2 minuten: O ja, en om nog beter te antwoorden op je vraag: de melding "toegang geweigerd" kan komen door onder andere: - de machines zitten niet allebei aan hetzelfde netwerk (maar dan zie je de hele machine ook niet) - je hebt geen beheerdersrechten op de andere machine vanuit het account waarvandaan je op de ene machine het shutdown commando uitvoert - er staat op de machine die je uit wilt zetten een firewall te draaien die de inkomende opdracht tegenhoudt

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100