Dongel verbruikt meer MB bij iemand anders huis dan dat ik thuis zit, hoe kan dit?

Als ik thuis via mijn dongel op internet zit kan ik heel lang doen met 50 MB en maak dit soms per maand niet eens op. Als ik bij mijn zus thuis ben, en maak ook verbinding met mijn dongel ben ik binnen no time door mijn MB heen. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik kijk overigens alleen mijn mail en ik speel geen spelletjes of iets dergelijks via de dongel.

Toegevoegd na 59 seconden:
Bij mijn zus ben ik na het verbinding maken en alleen bijv. mijn e-mail kijken al 15 MB kwijt en dan heb ik nog niet eens een e-mail bericht geopend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik je dezelfde computer (laptop) in beide gevallen ?

Het beste antwoord

Je zit niet toevallig thuis óók op een WiFi netwerk? Dat zal je computer namelijk normaal gesproken gebruiken indien verbonden, ook als er tevens een dongel is aangesloten.

50 MB is op zich heel weinig - één leuke Windows Update of zo en je zit er al doorheen.

Wat mailverkeer verstookt hangt er nog heel erg vanaf hoe je het bekijkt: gebruik je webmail? Welke? Of heb je bijvoorbeeld Outlook Express?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is dat het waarschijnlijk! Thuis heb ik inderdaad ook een WiFi netwerk. Maar voor het de mail gebruik ik hotmail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zou die helemaal niks verbruiken indien je op een wifi netwerk zit. En 50 mb is inderdaad niks. Als je dan 30 pagina's bezoekt ben je er al doorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, tenzij je die maand een paar keer heel even geen wifi verbinding hebt, of misschien dat je die maand toch 1x buitenshuis was. Hoe dan ook, als je computer aan een dongel zit EN aan een wifi, gaat hij altijd (tenzij je het expliciet anders instelt of een heel raar systeem hebt) de wifi proberen te gebruiken. Simpelweg omdat dat goedkoper en veel sneller is. Als die wifi niet verbonden kan worden schakelt hij over naar de dongel.

Andere antwoorden (1)

Dit kan zijn omdat je afstand met de hotspot / mast langer duurt, en dat je daarom meer verbruikt. Net als een lek: wil je toch water aan de overkant hebben, dan pomp je extra veel en extra hard.

Toegevoegd na 1 minuut:
! Dit is gewoon puur een antwoord op je vraag. Ik ga niet alle situatie's navragen. !