Kan ik een computer die niet meer start aansluiten op een andere computer en hem zo als " sjieke" usb stick gebruiken?

Dit is vast de domste vraag van de eeuw maar vraag ik me af wat nog meer moet checken VOORDAT ik mijn computer die niet meer wil opstarten opstuur ter reparatie.

Als het besturingssysteem niet meer werkt is deze computer dan gewoon een soort externe harde schijf?

Of mag je nooit twee computers op elkaar aansluiten, en als het wel mag, heb je daar een speciale kabel voor nodig?

12 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (3)

Je kunt via een speciale USB-to-USB data kabel de PC's aansluiten op elkaar. Maar dat gaat niet lukken als je PC niet meer opstart. Het moet inderdaad wel zo'n speciale kabel zijn. Anders NIET proberen!! Voor je 't weet zijn je USB-poorten doorgefikt.

Je kan de harde schijf uit de PC schroeven en die in de andere PC aansluiten, of eventueel een SATA- of IDE-to-USB adapter kopen. Dan kan je de harde schijf uit de kapotte PC aansluiten op een USB-poort van de nog wel werkende PC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet. Maar als je problemen hebt waar je niet uitkomt: Is er geen handige buurjongen / buurman / buurvrouw / Buurmeisje die je hierbij kan assisteren? De meeste PC problemen zijn voor iemand die redelijk thuis is in windows wel op te lossen, met een extra PC en internet.

In jouw geval: Iemand vinden met een PC, daar je hardeschijf in steken. Opstarten, inhoud kopieren, en data die je wilt bewaren er uit halen. Vervolgens je oude hardeschijf formatteren, en terug doen in de laptop. Met je restore CD / restore partitie je laptop opnieuw installeren. Dat is, naast eerder genoemde UBUNTU Live USB stick gebruiken om je HD te kopieren, de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open de pc die niet meer werkt, en haal daar de harde schijf uit die je wil aansluiten op een andere werkende pc (er zitten in de meeste pc's van tegenwoordig gewoon 2 kabeltjes die achterin de hardeschijf kunnen, en die kun je gewoon weer in de andere pc er op aansluiten).

Zodra je hem aansluit zal deze bij "Computer" <- Windows Vista & 7 of Deze Computer <- Windows xp gewoon te zien zijn net als je (meestal) C:/ schijf.

Ik heb er een afbeelding bij gedaan van een harde schijf zodat je die kunt herkennen als je je pc case open maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, die ouwe trouwe WD 200 PATA... Vooruit, een + omdat dit goede herinneringen oproept ;)