Kun je de opsommingslijst in WORD ook door laten lopen wanneer je er een regel tussen schrijft zonder nr?

Bijv.

1.
2.
Dan hier een regel
3.
4.

?

Als ik dit doe dan begint hij na die regel weer opnieuw met 1. Kun je dit ook instellen dat ie dat gewoon doortelt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Probeer shift-enter... dan werkt het wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De shift-enter moet je dan geven na 2. voor het schrijven van "Dan hier een regel". Word gebruikt dan we een inspringing. Als je die niet wil dan zou ik het in het menuutje zoeken zoals ik het heb beschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
na de shift-enter moet je weer enter doen...
Ja, je kunt dit instellen. Het ligt er een beetje aan welke versie van Word je hebt hoe je dat kunt doen.
Ik heb Word 2007. Daarin kun je zelf bij nummer 3 gewoon 3 intypen, Word begrijpt dan dat je verder wil nummeren. Wil je dit niet, of staat er al 1. dan kun je op de rechtermuisknop een menuutje openen waar je kunt kiezen uit hoe je het wil hebben.
Waarschijnlijk zit deze functie bij oudere Word-versies in de menubalk bij de opsommingstekens. Even zoeken (of misschien weet een ander dit zo te vinden) en je kunt weer verder.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de 2 geef je een enter, dan verschijnt er een 3.
Daarna verwijderde je deze 3 met backspace en direct daarna druk je op enter.
Vervolgens noem je de volgende regel handmatig 4 en nadat je zin af is en beëindigd wordt met een enter dan loopt de nummering weer verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Word 2003:
Als je je tweede number-list begint, dan verschijnt er zo'n bliksemschichtje naast je number-list. Als je daarop klikt dan zie je staan: "Continue Numbering".

Of:
Als je rechts klikt op je nieuwe number-list en dan "bullets and numbering..." kiest uit het contextmenu, dan zie je staan "Continue Previous List".

Shift-Enter en de andere omwegen die ik hier gesuggereerd zie, gaan je op lange termijn in de problemen brengen. Dergelijk gefoefel komt je in Word altijd duur te staan bij lange documenten (omdat parafrafen ook stijlen bepalen en niet alleen lijsten).

Word 2007 schijnt hetzelfde proces te zijn. (zie bron 2, ergens in het midden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe regel 1 en dan 2 bijvoorbeeld...
dan een regel overslaan

dan opsomming weer aanzetten en rechter muis klikken: aangeven of je opnieuw wil nummeren of doorgaan met nummeren..

Toegevoegd na 35 seconden:
in jouw geval dus bij 3 rechter muis...