Gratis eigennaam@eigennaam.nl email adres, waar/hoe te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Domeinnaam heb je al voor 10 euro per jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gratis domeinnamen zijn er genoeg, maar hou er rekening mee dat er altijd commercie achterzit. Google maar eens op bv gratis websites. Keuze genoeg.

Het beste antwoord

Nergens. Een eigen domein(naam) kost altijd geld, en bovendien moet dat ook nog ergens gehost worden (ook niet gratis).
Voor niks gaat alleen de zon op - of krijg je een 'gratis' site op het domein van een toko die overal op je site reclame plaatst. Zo simpel is het, en niet anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die gratis host is echt reclamevrij ??? Of kun je er gewoon vrijwel niets op kwijt en moet je in no time bijbetalen voor meer ruimte / mogelijkheden ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reclame is het probleem niet, dat kan je blokken met adblock.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar dat neemt niet weg dat gebruikers het niet prettig vinden - niet iedereen heeft of wil adblock. Bovendien praat je dan niet over een helemaal eigen domein. Dat kost hoe dan ook geld, hoe weinig ook.

Andere antwoorden (4)

Er zijn wel bedrijven die je een gratis .nl geven, maar in ruil moet je dan welk advertenties tolereren of op andere manier je ziel verkopen.
Een .nl-domein is helemaal niet duur. Bij mijndomein.nl kost het bijvoorbeeld maar 9 euro per jaar, en dat weet je zeker dat je domein ook echt van jou is.

Toegevoegd na 27 minuten:
Als je eenmaal een domeinnaam hebt, kun je deze bijvoorbeeld koppel aan de gratis versie van Google Apps. Zo ontvang je je mail in een Gmail-omgeving, of gewoon in je mailclient. Erg handig!
bamibal
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Alleen het eerste jaar. Daarna gewoon 9,95
bamibal
12 jaar geleden
Ik zie dat je wel meteen 5 jaar kunt vastleggen.
Gratis domeinnamen zijn soms verkrijgbaar bij webhosts, alleen kosten deze webhosts dan vaak ook wel wat meer.

Alleen een gratis domeinnaam gaat je niet lukken. Domeinnamen (.nl) Zijn al te verkrijgen voor 2 euro per jaar.

Als je ook nog een email erbij wilt moet je wel al een emailadres hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger zat er een lek bij hotmail. Waardoor men door iets in de adresbalk te typen, zelf zijn eigen mailadres kon samenstellen.
Echter dit lek is destijds gedicht, en slechts enkelen konden zijn/haar eigen emailadres samenstellen. hotmail koos er destijds voor om deze e-mailadressen niet te verwijderen.

Je eigen emailadres samenstellen kan nu op slechts 1 manier, als je bijvoorbeeld het domein: www.bijvoorbeeld.nl gaat registreren, dan kan je zelf allemaal emailadressen met eigennaam@bijvoorbeeld.nl registreren.
Echter de meeste domeinen qua achternamen zijn al geregistreerd, dus de kans is klein dat je achternaam nog te registreren valt als site.
Daarnaast gaat je dit ook aardig wat kosten om een domein te registreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk nu +/- 2 jaar met www.gratis-host.eu tot algehele tevredenheid. Niets van reclame op uw eigen website.
Kijk maar eens naar mijn zelf gemaakte http//appartement.gratis-host.eu
• 400 Mb WEBspace
• 2 Gigabyte Bandwidth
• GRATIS ZO LANG U WILT
Ik kreeg zelfs via email nog gratis ondersteuning.

Als file transfer programma gebruik ik het eveneens gratis programma AceFTP van Visicommedia.

Om mijn website samen te stellen heb ik gebruik gemaakt van het gratis programma Kompozer. Ideaal voor een leek, op 2 weken had ik mijn website online.

Als er nog vragen zijn laat maar komen. Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://appartement.gratis-host.eu