Kun je een pc aansluiten op grote tv?

Is hier een speciale pc voor en kan deze hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank

Het beste antwoord

Er zijn tv's die een VGA aansluiting hebben. Daarop kun je gewoon je computer aansluiten net een normale VGA kabel (de kabel die normaal van je computer naar je beeldscherm loopt).

Toegevoegd na 20 seconden:
net=met*

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn overigens ook VGA naar scart verloopjes.

Daarmee kun je een scart kabel (die op de meeste tv's zitten, verbinden met een VGA kabel.

Deze zijn al vanaf 7 euro te verkrijgen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je googlet op "vga naar scart", dan zijn er verschillende web-shops te vinden die deze verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je tv een vga aansluiting of dvi aansluiting heeft zeker
het kan ook nog via een s video ingang en je geluidkaart
s video -gele tulp
rood en witte tulp met mini jack aansluiting
(als je videokaart beschikt over een s video uitgang)
capthavoc
12 jaar geleden
Is de TV een flatscreen of een oude beeldbuis? Flat is vaak HDMI en de BB scart of vga (met van die gekleurde stekkertjes die lijken op koptelefoon stekkers, tulpen)
Wat voor uitgang zit er op je video kaart (in de pc)? Is dat VGA, DVI of HDMI? (een hele dunne platte is hdmi, een kleine met ijzeren pennetjes erin DVI en een grote brede met rijen pennetjes erin vga.
Wat je als eerste moet doen is je tv op de pc aansluiten. Hebben ze beide hdmi/dvi/vga? Koop een lange hdmi/dvi/vga kabel. Heeft de 1 hdmi en de ander dvi bijv? Moet je een hdmi kabel halen met een verloop/omschakelaar naar dvi.
Als je dat op elkaar hebt aangesloten ga je achter je pc zitten.
Klik met de rechtermuis op je bureaublad en ga naar opties/preferences/beeldscherm instellingen.
Daar staat een tabblad tussen van je videokaart (bijv Nvidea) en daar kun je (als alle kabels aangesloten zijn en werken) je beeldschermen elkaar laten kopieren, doorlopen (voor een heel breed scherm), etc.
Dit is ruwweg de manier.
Ps: als je niet een hdmi op hdmi verbinding hebt tussen pc en tv komt er geen geluid bij, dan moet je nog ff een audiokabel aansluiten, met van die gekleurde zwart-rood tulpen.