Ik gebruik nu een lan-verbinding met desktop pc, maar overweeg een laptop te kopen met het draadloze gemak. Heb je dan nog een beetje snel internet?

Nu met lan-verbinding redelijk snel internet, betekend dit dat ik met een KPN-experia box nog steeds de zelfde snelheid heb??

Weet jij het antwoord?

/2500

Draadloos internet is minder stabiel en heeft een lagere snelheid dan bedraad internet. Ik heb mijn laptop gewoon aangesloten via een lan-kabel, omdat ik gek werd van draadloos internet.

Als je een andere PC met draad hebt aangesloten neemt die altijd voorrang. Als je als enige draadloos op je experia zit zal het net zo snel zijn als je gewend bent.

Ja hoor als de omstandigheden een beetje normaal zijn, dus je router niet door 3 betonnen muren heen moet, zal het allemaal prima gaan. Zeker met surfen of een filmpje op youtube kijken zal je weinig verschil merken. Met gamen is het niet aan te raden vanwege verhoogde lag. Technisch gezien zal een draadloze verbinding sneller zijn dan je internet abonnement of je moet een heel snel abonnement hebben en een langzame router.

De snelheid voor internetten zal niet veranderen, de draadloze verbinding is bijna altijd 4x of meer sneller dan internetverbinding. Je moet wel binnen redelijke afstand van de zender zitten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100