Is dit professioneel genoeg? (zie tekst in extra uitleg)

Ik ben bezig met een eigen site maken, daarop wil ik een voorwaarde plaatsen, voordat men erop kan aanmelden. Nu heb ik echter nog nooit een voorwaarde geschreven, dus dit is mijn eerste poging (nou ja derde, heb het al paar keer verbeterd xD):

Bij deze verklaart u dat u een ****private**** heeft.
Indien dit niet blijkt te kloppen wordt uw account verwijderd met permanente ip ban tot gevolg!
..

Voor mijn gevoel is dit niet goed genoeg. Kan het beter? En hoe kan dat het beste?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt te dreigend en agressief. Nodigt niet echt uit om ook nog maar ooit jouw site te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt zeg maar een site voor een bepaalde doelgroep, dus ik wil voor de andere mensen juist geen toestemming een account te hebben, enzo.
... Dan zou ik zo iets misschien kunnen doen: Bij deze verklaart u dat u een ****private**** heeft.
Indien u dit niet heeft verwijzen wij uw door naar ons forum [forum als hyperlink]. Indien u besluit een account aan te maken, en dit opgemerkt wordt, zal er direct actie ondernomen worden.
..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De indien x 2 kwestie pas ik dan natuurlijk wel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af wat een ***private*** is???
Heb ik dat???
Moet ik daarmee naar de dokter???

Het beste antwoord

Ik heb weinig verstand van een site beheren, laat staan op maken, en misschien slaat mijn antwoord als een tang op een varken, maar zal toch een poging doen.

Ik vind het wat verwarrend overkomen.

Ik zou eerst de voorwaarden schrijven, bv het is voor de gebruiker niet toegestaan 2 accounts te hebben o.i.d.

Dus eerst opsommen wat de voorwaarden zijn, of prettiger, een link er naartoe (bv het woord voorwaarden aan kunnen klikken)

Dan iets in de vorm van:

Om van deze site (account? registreren) gebruik te kunnen maken dient de bezoeker akoord te gaan met de voorwaarden.
Bij geconstateerde overtredingen of misbruik loopt de gebruiker het risico permanent geband te worden voor deze site.

Komt mijns inziens wat "vriendelijker" over. Streng maar rechtvaardig, niet te persoonlijk maar wat algemener.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk hier heb ik wat aan :). Dankje! Later vandaag lees ik het nog eens. Dan zal ik iets uitgebreider reageren.

Andere antwoorden (2)

Misschien vind je op een andere site een soortgelijke tekst die je kunt copy-pasten. Hoef je niet voor een 2e keer het wiel uit te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet om wat voor een produkt het gaat, maar neem alles mee in de regels en houdt de regels fatsoenlijk Nederlands.
je juristentaal die meestal gebruikt wordt, is door de alsmaar toenemende bureaucratie, amper nog te volgen voor "gewone" mensen. Dus houdt het lekker simpel en denk eerst goed na of alles wel is mee genomen. Dus dek je in voor alles dat kan gebeuren. hiervoor kun je wellicht een proefgesprek aanvragen met iemand van Sociaal Raadslieden of info vinden op het internet.

Het hoeft niet zo formeel wat mij betreft...