Wat zijn alternatieven voor iTunes?

Ik heb een iPod van 8GB, en heb meer muziek op mn laptop staan; als ik dat in mn iTunes gooi begint dat allemaal te schreeuwen dat hij niet kan synchroniseren. Is er een programma dat ik gewoon, alsof mn iPod een USBstick is, kan zeggen "dit nummer erop en dit eraf"?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

In I-tunes kan je ook aanzetten dat je I-Pod in Windows moet worden weergegeven als schijf. Je kunt dan je ipod gebruiken als USB drive.

Maar persoonlijk vind ik het veel beter werken met iTunes. De iPod kan alleen MP3 bestanden en het apple formaat aan.

De truc om bestanden op je pc in iTunes te krijgen is het volgende:

1. In de settings van itunes aangeven of de bestanden op de huidige locatie moeten blijven of geimporteerd moeten worden in een itunes folder.

2. Selecteer in de library de optie om muziek of mappen toe te voegen. Die worden dan gecontroleerd.

3. Eventueel reset je je iPod en laat je alles synchroniseren. Alleen als het bestanden zijn in een vreemd formaat voor de iPod (zoals Wav) dan kan de ipod deze niet afspelen. Maar dat kan dan ook niet als je ze handmatig kopieert. ITunes bewijst je dus ook een dienst door er alleen bestanden op te zetten die ook af te spelen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn probleem is dat ik teveel muziek heb (of te weinig ruimte), en daarom eigenlijk twee dinfgen wil; - een afspeellijst met al mijn muziek - een makkelijk aan te passen lijst met wat op mijn iPod staat kan ik het zo instellen dat hij alleen een bepaalde afspeellijst erop zet? want dan kan ik het gewoon in iTunes blijven doen met een aparte afspeellijst voor mn iPod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan sowieso in Itunes. Wij gebruiken thuis één library met alle muziek en hebben meerdere iPods. Ik heb zelf een waar alles oppast, maar de ongelukkigen met minder capacitieit hebben een playlist gemaakt en in de instellingen aangegeven dat alleen de playlist moet worden gesynchroniseerd. Die instellingen gaan per iPod. Als je de ipod aansluit dan verschijnt er een icoon in itunes. Klik je daar op dan kan je allerlei instellingen instellen, o.a. wat je moet synchroniseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En een lijst met ál je muziek is dan de complete iTunes library, gesorteerd hoe je maar wilt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsk, hoe heb ik hier niet zelf op kunnen komen, bedankt voor de suggestie ^.-

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is de Xinixhaat weer terug? dit is gewoon een goed antwoord -.-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt Maartah ik zag het al sinds gisteren... Geeft niets... Ik ben wel wat gewend... Dank je voor de opmerking...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het meer een reactie is op het te pas en te onpas onvolledige, onzinnige, ongefundeerde, onjuiste en/of te kort door de bocht antwoorden geven dat Xinix op het ogenblik doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel letters moet ik dan gebruiken om Anapod te schrijven? En het is niet waar er is weer XiniXhaat, kijk maar naar alle andere anonieme minnetjes... Maartah heeft gelijk hierin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien als extra een linkje erbij: http://www.redchairsoftware.com/anapod/ Anapod is een alternatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@som Daar heb ik jou toch voor... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nu eenmaal wat langer van stof ;o)
Ipod werkt alleen (goed) met Itunes.

Itunes is een goed programma maar is wel gebouwd op het gebruik van originele audio bestanden. WMA files ondersteund hij dus niet.

Dus Itunes werkt wel, alleen is de vraag wat wil je er precies mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iTunes zal standaard proberen alle muziek te synchroniseren die aangevinkt staat. Nieuw toegevoegde mp3's staan standaard aangevinkt. Ik denk dat de truc is dat je je MP3's importeert voordat je je iPod aansluit zodat je eerst kunt selecteren wat je wel en niet gesynchroniseerd wilt hebben.

Wanneer je liever met de hand de muziek op je iPod wilt beheren zou je kunnen overstappen SharePod. Een redelijk basic beheertool. Lekker compact, bestaat uit 1 .exe bestand. Zou je zelfs op je iPod zelf kunnen zetten, zodat je het altijd tot je beschikking hebt.

In de bronnen een link naar een pagina met een lijstje van iTunes-alternatieven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ik met sharepod wel een playlist maken met al mn muziek, en dan een aparte playlist met wat op mn iPod staat? zo ja, dan wordt dat hem denk ik, bedankt.