Krijg steeds ongewenste mail uit Amerika van een incassoburo,wat moet ik hiermee ?

Het begon in juni,toen ik over de post een procesverbaal kreeg ,voor te snel rijden in Boston in de VS.
Ben naar de politie geweest,omdat ik echt niet in de VS ben geweest.
Zij zouden het verder afhandelen.
Nu krijg ik steeds email van een incassoburo :NACHA SECURITY NITIFICATION,dat ik mijn boete nog moet betalen,
Kosten 120 dollar,altijd een ander ID nummer.
Nu krijg ik vanmorgen weer een email ,waarin staat dat de boete's nog steeds openstaan,maar waarschijnlijk dat iemand anders van mijn account steeds gebruik maakt van hun bank.Ik heb hier al eerder een mail over gehad,en op aanraden van politie ,hier hun correspondentienr. opgegeven,en verdere mails van hun weigeren.
Maar ze blijven emails schrijven,Met bijlagen erbij van reporten,op aanraden van politie deze niet openen,ze zijn nu aan het onderzoeken of het een valsstrik is.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee,ik wordt beetje nerveus hiervan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dit soort e-mails behoren gewoon tot spam, of ongewenste post. Ze hopen dat je geld over gaat maken.
Ieder e-mail adres krijgt soortgelijke rotzooi toegestuurd.
Trek je er niets van aan. Niet openen, afzender blokkeren en gewoon verwijderen.

Niets om je zorgen over te maken, ze kunnen niets totdat jij er op gaat reageren, en hebben ook nog eens geen idee wie jij bent. Dit soort e-mails worden automatisch rondgestuurd in de hoop dat er een idioot tussen zit die ze gaat betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan doen ze dat steeds met andere afzenders, of ze hebben bepaalde beveiligingen en trucjes om blokkades te omzeilen.
Maak je geen zorgen, gewoon verwijderen en er geen aandacht aan geven. Ik heb dit soort rotzooi dagelijks in mijn e-mail box staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet die loden bal aan je been niet ;-)
Pieter2011
12 jaar geleden
Nou, als ze je een gratis reisje aanbieden dan zou ik het wel weten! En ze kennen daar prima financiële regelingen voor mensen die ten onrechte in de gevangenis hebben gezeten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg er sinds kort via mijn forum ettelijke tot tientallen per dag (Google houdt ze trouwens tegen op de server), varierend van boetes, betalingsachterstanden, leningen, bestellingen, verzoeken mijn wachtwoord te veranderen etcetera. Allemaal spam en troep.

Andere antwoorden (3)

Misschien kun je contact zoeken met de ambassade? Zij kunnen je vast verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eerder het vermoeden dat dit één of andere louche website is die op deze manier probeerd om mensen geld afhandig te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, da's ook toevallig! Ik kreeg er net vanmorgen 2! De eerste heb ik gewoon weggeklikt (attachment niet opengemaakt), en bij de tweede werd er over een aantal ID-nummers gesproken. Weer met een attachment, niet opengemaakt. Ik heb toen mijn bank (ABN) gebeld. Die hebben een speciaal emailadres, waar je de mails naar kan doorsturen. Zij hebben dan overleg (?) met de politie, hoewel het volgens hen bijna onbegonnen werk was.

Maar ik werd er ook een beetje angstig van, ben dus blij met deze vraag, en de andere gegeven antwoorden!