Hoe kan ik gemakkelijk een selectie van personen maken met het versturen van een email via Windows mail?

Ik verstuur vanuit hetzelfde programma prive mail en zakelijke brieven naar klanten. Ik heb in de map "contacten" wel aparte map voor de emailadressen voor klanten. Maar zodra ik een zakelijke mail verstuur naar veel klanten tegelijk en op de knop BCC klik zijn alle contacten weer bij elkaar te zien zodat ik nog zelf moet selecteren tussen zakelijk en prive adressen.
Hoe krijg ik het gemakkelijk voor elkaar zodat ik bij BCC gelijk alle zakelijke contacten en de prive contacten apart heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt naast contactperonen ook e-mailgroepen aanmaken. Zet alle zakelijke contacten in 1 groep. Wanneer je nu een mailtje maakt, kun je in de lijst makkelijk de groep selecteren. Nog makkelijker is het om in het BCC-vak de naam van de groep in te tikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe maak ik dan zo'n nieuwe email groep?
Ik kan wel een nieuwe map aanmaken binnen de contacten, maar dan heb ik dus nog steeds dat ik bij BCC alle contacten dus ook de prive contacten er tussen heb staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even gezocht (maak zelf geen gebruik van WM): Blijkbaar maakt Windows Mail gebruik van Windows Contacten om de contactpersonen bij te houden. Die vind je terug in het startmenu onder 'Alle programma's'. Op de werkbalk zit een knop 'Nieuwe contactgroep' Op deze helppagina van Microsoft kun je lezen hoe je vervolgens de groep(en) kunt maken en bijhouden: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/Create-contact-groups-mailing-lists