Art.nr. verspringt na opslaan en opnieuw openen in datum? Gaat om een CSV in Excel 2010. Art.nr. wordt ingevoerd als “tekst”.

Ik houd mijn artikelenbestand bij in een CSV (Excel 2010). Echter verspringen mijn artikelnummers, na opslaan en het opnieuw openen van mijn CSV, naar datum. Bijv. 10-7521 verspringt naar okt-21. Het probleem doet zich pas voor na het opnieuw openen van mijn CSV. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn artikelnummers ook gewoon artikelnummers blijven? De artikelnummers worden trouwens opgemaakt als “tekst”.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

CSV-bestanden bevatten alleen maar tekst. Je kunt er geen celopmaak in opslaan. Bij het openen probeert Excel de waarden te interpreteren.

Je zult je bestand moeten opslaan in het officiële Excelformaat.