Ik wil mijn c-schijf verkleinen en mijn data-drive vergroten. Hoe ? (Zie uitleg)

Mijn harde schijf van 500 Gb is nu opgedeeld in 2 partities.
De c-schijf met alle stuurprogramma's en vista home premium 32 bit op, en een data drive voor alle documenten, muziek, filmpjes etc...

Zo zijn deze veilig moest er iets misgaan op de c drive.

De c partitie is zo'n 200 Gb te groot, en dan is er nog ruimte over, de d partitie wordt te klein.

Ik wél de c-partitie verkleinen ... maar de nieuwe vrije ruimte kan ik niet toevoegen aan de data drive ... enkel terug aan partitie c.

Ik heb enkel geprobeerd met schijfbeheer.

Wie kan me helpen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dit kan met partitie management programma's zoals PartitionMagic. Het is wel aan te bevelen om voor je begint de C schijf te defragmenteren. In het gedeelte dat je van C wilt 'afpakken' moeten natuurlijk geen bestanden meer staan.

Er zijn wel gratis alternatieven voor PartitionMagic, Partition Wizard bijvoorbeeld. Let op dat je nooit je computer afsluit midden in zo'n reorganisatie, ook al duurt het lang, want dan ben je misschien data kwijt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+-je, hoewel de download (bron) slechts een 'niet compleet werkende' demo is, stuurt hij je toch door naar een gratis download die wel werkt.