Hoe krijg ik alt+137 (en andere symbolen) op mijn laptop aan de praat?

Ik heb een laptop zonder nummeriek toetsenbord waarbij ik geen combinaties kan gebruiken voor aparte symbolen.

Zo moet ik waar ik eerder alt+137 op mijn gewone PC in kon toetsen eerst in WORD het symbool ë invoegen, kopieren en dan elders plakken. Erg omslachtig dus.

Hoe kan ik dit instellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet de blauwe cijfers hebben, dus de FN-toets en de blauwe cijfers erbij... (het zouden ook andere kleur kunnen hebben maar meestal is dat blauw...) Dat is zogenaamd het key-pad... Dan lukt het wel...

Bovenstaande antwoorden kloppen helemaal, maar als je dat te omslachtig vindt dan kun je ook altijd nog een extern numeriek toetsenbordje aansluiten.

ligt eraan welke laptop je hebt. ik heb een Tochiba Satellite Pro en bij mij moet ik de FN + F11 indrukken voor nummeriek toetsenboord dan moet ik alt ingedrukt houden en de cijfers 1 voor een bij de letters indrukken. bij de meeste laptops krijg je andere symbolen inplaats bv. alt145 is bij mij: æ bij andere misschien anders, maar zoals ik al zij bij elke laptop verschilt het.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100