Hoe krijg ik alt+137 (en andere symbolen) op mijn laptop aan de praat?

Ik heb een laptop zonder nummeriek toetsenbord waarbij ik geen combinaties kan gebruiken voor aparte symbolen.

Zo moet ik waar ik eerder alt+137 op mijn gewone PC in kon toetsen eerst in WORD het symbool ë invoegen, kopieren en dan elders plakken. Erg omslachtig dus.

Hoe kan ik dit instellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als erkend digibeet heb ik daar ook onzettend moeite mee!
Alt +137 weet ik ook,maar hoe andere letters moet voorzien van umlaut enz. geen flauw idee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Peter, probeer " (shift")+ gewenste letter. Komt goed.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Joepie!
Bij mij hielp Fn + F11 aanzetten en dan Alt plus de nodige blauwe cijfers van mijn toetsenbord. Nadien deze instellng terugzetten via Fn + F11, anders schrijft ie chinees...
Merci beaucoup...

Antwoorden (3)

Je moet de blauwe cijfers hebben, dus de FN-toets en de blauwe cijfers erbij... (het zouden ook andere kleur kunnen hebben maar meestal is dat blauw...) Dat is zogenaamd het key-pad...

Dan lukt het wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed, +1. Zorg er wel voor dat je NumLock aan hebt staan, anders werken die blauwe cijfers niet. Overigens vind je die blauwe cijfers in de buurt van de J-K-L.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt twee mogelijkheden:
Zolang je de -toetsingedrukt houdt, werkt het (meestal) blauwe nummerieke gedeelte van je toetsenbord.
Wanneer je geen zin hebt de -toets in te drukken, kun je met het nummerieke gedeelte inschakelen, net als op je gewone toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, bij mijn laptop (heb heb gisteren mogen inleveren) moest ik NumLock inschakelen EN de FN-toets gebruiken. Beide waren nodig om de Alt-codes te kunnen invoeren. Misschien hangt het af van de laptop of van de taalinstelling van het toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie net deze reacties n.a.v. de antwoord-mail van hufkes, maar heb zojuist alles van hierboven geprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Ook heb ik er geen blauwe cijfers opzitten. Het is een Fujitsu Siemens die ik -tot verdere volle tevredenheid- heb overgekocht van iemand, alleen die symbolen krijg ik dus niet voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had ook een Fujitsu-Siemens, mét blauwe cijfertjes op de toetsen rond de J-K-L. Kijk eens of je wellicht andersgekleurde cijfertjes ergens op je toetsenbord hebt staan. Bij sommige laptops staan ze niet gewoon op de bovenkant van de toetsen, maar op de voorkant. Ze kunnen ook groen of wit zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, helaas, het is allemaal zwart-wit. Ik heb alleen wèl een soort van horizontaal braille streepje onder de F en de J zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die streepjes zijn bedoeld voor mensen die blindtypen, zoals ik. Ze zitten op alle toetsenborden. (Hoewel - ik heb één keer op een Mac moeten werken. Daar zaten die ribbeltjes op de G en de H. Als je gewend bent blind te typen, en je met je tastzin te oriënteren op die ribbels, is op zo'n Mac-toetsenbord dus absoluut NIET te typen! Verbazend, vond ik, wat een enorm verschil de plek van die twee ribbeltjes maakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, en ik vermeldde dat met opzet omdat ik juist GH gewend ben, van vroeger: Geen Handen! Dus leek het mij logischer dat 'mijn' ribbels op de F en de J dan wat anders betekenden :-)
Bovenstaande antwoorden kloppen helemaal, maar als je dat te omslachtig vindt dan kun je ook altijd nog een extern numeriek toetsenbordje aansluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt eraan welke laptop je hebt.
ik heb een Tochiba Satellite Pro en bij mij moet ik de FN + F11 indrukken voor nummeriek toetsenboord dan moet ik alt ingedrukt houden en de cijfers 1 voor een bij de letters indrukken. bij de meeste laptops krijg je andere symbolen inplaats bv. alt145 is bij mij: æ bij andere misschien anders, maar zoals ik al zij bij elke laptop verschilt het.