Waarom keurt mijn spellingscontrole het woord 'pesters' fout?

Ik typ dus mijn boek, over pesten.
Maar mijn spellingscontrole blijft het woord pesters fout makeren.

Nu is mijn vraag:
Is dit fout Nederlands?
Zo ja, is er een ander woord voor?
OF zit mijn spellingscontrole ernaast?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Gefeliciteerd met je nieuwe woord! :) Het staat nl. niet in de Dikke van Dale. Nou en? OpenOffice Write accepteert het woord wel. In Word kun je 'pesters' aan de woordenlijst toevoegen als jij het graag gebruikt. Dat toevoegen hoort echt bij een goede tekstverwerker. Zie de afbeelding, ook voor suggesties. Succes met het boek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tegenwoordig is het een veel voorkomend woord als er over 'pestkoppen' en dergelijke wordt gesproken. Het is echter geen correct Nederlands. Het is een soort verbastering (ik denk van het woord pestkoppen). Het is makkelijk uitspreekbaar en iedereen weet wat je bedoelt, maar voor officiële verslagen et cetera zou ik het woord niet gebruiken.