hoe krijg ik ongeldige installatiekopie kwijt?

telkens als ik iets opstart komt er ongeldige installatiekopie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is dat en ik heb het een maan of 6

Antwoorden (2)

Klaarblijkelijk staat er iets geïnstalleerd op je computer waar je geen geldige licentie voor hebt.

Kan zijn dat je iets hebt dat zonder meer illegaal is,
maar waarschijnlijker is het dat je ergens een trial versie van had gedownload waarvan de trial periode verlopen is.
Of je had ergens een licentie van en die is verstreken, dat is het meest waarschijnlijk.

Wat kun je er aan doen ?
Als de melding weer verschijnt moet je even kijken welk programma dat doet. Dat staat er altijd bij.

Heb je dat achterhaald dan kun je twee dingen doen:
- het programma de-instaleren, van je computer af gooien en er een gratis alternatief voor zoeken.
- de licentie aanschaffen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het je besturingssysteem is kun je het er niet zomaar af gooien. Dan moet je eerst backups maken van je bestanden, en vervolgens een Linux distributie op je computer zetten. De meesten daarvan zijn gratis en heel professioneel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je misschien je legale harddisk gekloond ? Zo ja, zou je Microsoft kunnen bellen voor een oplossing. Je nieuwe harddisk heeft namelijk een ander serienummer dan je vorige harddisk. Daar zit kennelijk het probleem. Waarschijnlijk is het een foutmelding van Windows OS. Als je originele schijfkopie c.q kloon niet overeenkomt met het nummer van de orginele harddisk, krijg je een foutmelding. Bellen naar Microsoft is de oplossing. Ga beslist niet zelf pionieren met een Windows10 installatie dvd van een ander. Als je de orginele key hebt die achterop je computer staat (zegel met legitieme windows10 of 8 versie), hebt je niets te vrezen bij Microsoft. Succes.