Kan iemand ons uitleggen hoe we een thuisnetwerk kunnen maken? (zie info)

wij hebben een desktop met xp home, en een laptop met vista home basic. we zijn beide op dezelfde versatel router aangesloten via utp kabel.
wij snappen beide heel weinig van HOE we zo'n netwerkje kunnen maken.

waar beginnen we? weet iemand een simpele uitleg met alleen de essentie?

alle input welkom :-))

yep. utp kabel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

-->Open verkenner (windows toets + E )
-->ga naar - mijn netwerklocaties
-->bijna boven aan staan enkele opties kies ëen thuis netwerk of bedrijfs netwerk instellen.
--> kies volgende
--> en weer volgende
--> 2e optie, deze computer maakt verbinding via een gateway dan volgende
--> geef een leuke naam, boeit niet welke b.v desktop en die andere laptop, dan blijf je ze herkennen. volgende
--> werkgroepnaam standaard is MSHOME, ook dit boeit niet maar wel op beide hetzelfde dus laat maar staan. volgende
--> kies bestands enprinterdeling inschakelen. volgende
--> kies volgende en de instellingen worden toegepast.
--> pc opnieuw opstarten

het hele verhaal op de andere computer ook uitvoeren met de zelfde werkgroepnaam maar andere pc naam.

als het goed is kun je nu alle bestanden met elkaar delen

Nu kun je nog geen mappen inzien of wijzigen/kopieren
ga naar de map die je wilt laten zien op de andere pc
rechter muisknop --> delen en beveiligen en door loop die stappen per map die je met de andere computer wilt delen.

lang verhaal, ik hoop voor je dat je het snapt. anders geef maar een seintje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zijn beide computers met een kabel aangesloten? De computers moeten met elkaar verbonden worden. Als beide computers aan de router zijn verbonden hoeft het niets te betekenen. Ik zou een draadloze router aanschaffen en die linken aan beide computers. Op die manier zijn de computers met elkaar verbonden.