Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een fax verzenden met Windows naar een faxapparaat dat wel met een telefoon is verbonden, maar niet met een computer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat kan als je een account neemt bij een internet fax provider.
Op onderstaande link kun je een proefperiode van 30 dagen gratis krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in principe wel
als het nummer maar verbonden is aan een faxtelefoon
Vraag is even of hij bijvoorbeeld gelijk schakelt naar de fax of dat er eerst iemand opneemt ? en pas na drie keer over schakelt of zo anders moet je even bellen om te zeggen dat er zo dadelijk een fax komt
maar meestal is een fax telefoon daar speciaal voor bedoeld lijkt mij ?
bijna elke computer heeft tegenwoordig nog standaard een telefoon modem aan boord
Dus die kan je daar het beste voor gebruiken
en natuurlijk moet je de software voor fax installeren
die zit vaak wel bij de software van je modempje ?
kijk ook even bij help van windows ?
of het ook via het internet naar fax kan weet ik even niet
vaak is dat toch tussen pc en pc
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden
Als je een fax verstuurd mbv faxssoftware via het modem van je computer, dan doet het er niet toe of aan het opgegeven telefoonnr. een faxapparaat hangt of een computer met modem of wat dan ook, zolang de apparatuur het faxprotocol maar kan afhandelen.

NB begint het faxnr. met bijv. 0842, dan is het een computer (KPN-faciliteit), deze gebruikers ontvangen meestal de daar binnengekomen faxen als bijlage bij een email. Maar ook daar merk jij verder niets van.


Kortom: stuur gewoon je fax naar het opgegeven faxnr.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding