Waaraan moet een laptop voldoen als je er 1 koopt?

Ik heb 0.0% verstand van computers en ik wil graag een laptop kopen. Het liefst een minilaptop, dit omdat ik alleen de laptop zal gebruiken voor schoolopdrachten en eventueel internet/msn. Waaraan moet een laptop in ieder geval aan voldoen, wat zijn de eisen, en waar kan je er 1 vinden met een relatief leuk prijsje?

Weet jij het antwoord?

/2500

waar hij aan moet voldoen bepaal je zelf. de meeste minilaptops zijn erg vergelijkbaar, de verschillen zitten in de accuduur (sommigen zijn na 3 uur leeg, anderen na 10 uur) en de meegeleverde software (pas op vaak zitten er tijdelijke versies op)

Eerst en vooral raad ik je aan om een degelijk merk te kopen. Aangezien je een minilaptop wilt, lijk het merk Asus mij het beste. Deze zien er bovendien ook niet lelijk uit. Ik kan je wel zeggen dat zo een klein schermpje niet zo handig is voor office op te gebruiken (dus Word, Excel, Powerpoint) Het gaat wel goed, maar als je kan zou ik het toch eerst eens ergens proberen. Ik weet niet wat je budget is, maar probeer toch niet te laag te gaan, een te zwakke batterij of een te langzame computer is echt niet fijn, bovendien zal hij er niet sneller op worden door te gebruiken. Rond de 400 euro heb je zeker al een aardige netbook, zelfs voor minder. Als je ook nog eens Office 2007 of 2010 nodig hebt (dus het pakket voor Word, Excel, etc.) moet je hier wel nog iets minder dan 100 euro voor over hebben. Je kan ook OpenOffice gebruiken, een gratis versie. Ik wil maar zeggen, stel dat je nog een degelijke muis wil kopen of een opbergtas. Reken dus nog iets extra voor accessoires. Ik heb snel even voor je gezocht: http://tweakers.net/pricewatch/280852/asus-eee-pc-1215b-blk146m.html#tab:info Deze is zeker zijn geld waard en zal je niet teleurstellen qua snelheid. Het scherm is net iets groter, grote opslagcapaciteit voor filmpjes en muziek, een snelle netwerkkaart, de snelste bluetooth techniek en een snelle USB-poort. Verder is deze ook van een goede bouwkwaliteit. Je kan je op deze specificaties baseren, als je goedkoper wil gaan, of je geeft even aan wat je budget is ;)

Als je 0.0% verstand hebt van computers, dan kan je elke computer kopen die er maar te koop is. Van de verschillen daar merk je dan toch niets van en je kunt evengoed erop gaan werken. Dus een beetje tekstverwerken, internetten of een filmpje kijken. De rest zal niet belangrijk zijn voor je. En voor deze toepassingen voldoet elke pc/tablet/netbook/laptop.

Laag gewicht Helder en scherp beeldscherm, ook als het wat lichter is in huis/school. Gebruiksduur accu, minimaal 3 uur. Microsoft office, ivm schoolwerk. Je kunt die software misschien ook van een vriend krijgen. Stevige tas. Oplaatapparaat voor accu Misschien als extra een muis. Een dvd station om dvd's af te spelen en als het kan ook om te branden. Herstel software op een apart gedeelte van de harde schijf of nog beter dmv een aparte cd. 1 Gb werkgeheugen. Succes.

mini laptops ? niet aan beginnen, het beeld is gewoon te klein om school opdrachten op uit te werken krijg je echt koppijn van , niet handig nee ga echt voor een groter beeldscherm voor de rest ? Asus is mijn favo intel core i3 2 of 4 gig geheugen redelijk videocard (liefst geen ATI) asus werkt daar niet mee geloof ik 256 mb videokaart,.... zijn ze tegenwoordig bijna allemaal en accu duur kan een factor zijn voor je maar pin je er niet op vast. Als je een office pakket er bij weet te vinden, geweldig ! (dus niet een 30 dagen trial pakket)

Ga hiervoor naar http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/laptop-kopen/laptop-zoeken.aspx . Je hoeft alleen maar 6 vragen te beantwoorden en het systeem kiest automatisch de meest geschikte laptop voor jouw! Veel succes! ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100