Pc lijkt windows niet meer aan te kunnen en loopt heel veel vast. Wat moet ik nu doen?

Ik heb een mini laptop.
Hij is 1,5 jr oud, en heeft windows xp, 1gb ram, cpu n270, 1,60ghz.
Hij loopt echt heel veel vast, en elke keer als we hem in de slaapstand zetten en hem er weer uit halen loopt hij tijdens het laden van de iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii (in het zwarte scherm) ook vast.
Ik heb hem al geprobeerd op te schonen, te defragmenteren, maar niks wil helpen.
Cookies verwijderd...alles!!

Hoe kan dit?
En wat moet ik nu verder doen?

Toegevoegd na 29 seconden:
Ohja, er draait windows xp op!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is maar een goede remedie en dat is XP en je drivers opnieuw installeren.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat iiiiiii is inderdaad een teken dat er iets mis met de drivers of hardware initialisatie
maar het kan van alles zijn van fout geheugen tot een brakke HD tot een verkeerde driver van je videokaart
misschien een intel chipset die je nog niet hebt geinstalleerd ?
probeer deze linken eens
de eerst geeft een goed overzicht van je hardware en tips en de tweede zoekt de juiste drivers

mijn ervaring is wel dat als je dat iiiiiiii hebt dat er toch iets mis is met je hardware en grote kans dat je HD een fout heeft of zelf binnenkort moet worden varvangen maar een 1,5 jaar oude laptop ???
is wel erg snel

probeer deze ook eens

start uitvoeren

chkdsk /f

enter

en volgende aanwijzegingen

dit controleer je schijf op fouten
capthavoc
12 jaar geleden
Enkele opties:

- Bekijk de logfiles (met name logboek "systeem") eens op fouten via configuratiescherm>systeembeheer>logboeken

- schoon het register op met Ccleaner

- Sluit de internetverbinding voordat slaapstand wordt gekozen. (NB Start de computer wel gewoon op als niet "slaapstand" maar "standby" wordt gekozen bij afsluiten ? )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens bij de ventilatie openingen, zie je stof ??
Als dat zo is,dan kan jouw laptop te warm worden en dan kan je dit probleem krijgen.
Optie 1 : een busje met gecomprimeerde lucht kopen en je laten adviseren hoe je de ventilatie openingen stofvrij kan maken.
Tevens (rook jij ??) is heel slecht voor de laptop ventilator, zo draait alles vast (letterlijk en figuurlijk).
Heb jij een goede virusscanner (alles erop en eraan) ?

Bij deze wens ik jou succes.
Bronnen: