Welke lettergrootte moet je hebben om in op papier een hoogte van 1cm te krijgen ? Zeg maar 1 cm hoge letters.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (4)

Met lettergrootte 28 zit je ongeveer op 1 cm hoge letters. Uitgerekend met de gegevens te vinden op de site in de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt af van het lettertype. Ik zou het even uitproberen op word, daar kun je ook op print weergave drukken en worden de afstanden aangegeven. Erg omslachtig maar wel simpel is om een paar letters/woorden uit te typen in verschillende letter groottes, het vervolgens uit te printen en dan te meten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
72 pt is 1 inch is 2,54 cm.
Dus 72/2,54 is ongeveer 28,35 pt, geeft letters van 1cm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In microsoft word ongeveer 50 puntjes
Frank