is chatroulette.com veilig?

ik vroeg het me gewoon af. want ik vind het wel grappig als ik met vriendinnen ben logeren ofzo, dat ik dat dan kan doen. maar ik weet niet of het veilig is. kan iemand je pc hacken? en ik wil dan niet mijzelf laten zien erop, dan doe ik het gewoon zonder camera.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Zonder camera is erg verstandig. Als je wel een webcam zou gebruiken kan de slimme gebruiker je IP-adres achterhalen. Dit hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar er bestaat een kans dat je adres achterhaald kan worden.
Uiteraard wil je anoniem blijven. Kijk ook uit dat er geen persoonlijke informatie te zien is op de camera, zoals een telefoonnummer of een adres.

Zolang je zelf je maatregelen treft, kan chatten geen kwaad. Geen dan ook nooit persoonlijke gegevens af en spreek nooit met iemand af (op een afgelegen plaats of bij iemand thuis).

Niet iedereen chat met de zelfde instelling als jij, voor de lol dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kunnen ze ook het adres achterhalen als je een webcam in je laptop hebt ingebouwd en hem afplakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een adres achterhalen via een IP adres is vrijwel onmogelijk, tenzij je de gegevens van de provider kan krijgen.

Andere antwoorden (5)

Ze kunnen niks van je hacken en je camera kan je gewoon uitzetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze je hacken maar dat heeft niks te maken met of je jezelf wel of niet laat zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve dat je soms vieze plaatjes ziet is het volkomen veilig (zolang je niet op websites klikt die ze af en toe sturen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat de website wel veilig is
maar niet wat je er op ziet ;)
capthavoc
12 jaar geleden
Je kunt je gezicht verbergen door een programma te downloaden het heet ManyCam. Kijk maar eens op YouTube !