Het verschil vind je op deze link: (engelstalig)
http://www.ehow.com/about_6458862_wled-vs_-lcd.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met andere woorden er is geen verschil en zijn enkel 2 termen voor hetzelfde.

Ik vind de term LED icm schermen tegenwoordig erg misleidend (ook ivm OLED). Het gaat dan puur om de achtergrond verlichting. Maja er worden steeds termen gebruikt als "LED TV". Zo lijkt het dus alsof er ipv LCD een LED scherm is gebruikt maar niets is minder waar en het gaat dus gewoon over een LCD scherm met ipv een CCFL buis die als lichtbron achter het paneel dient om meestal een rand LEDs die hetzelfde doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No offense Nagolore, maar volgens mij wordt er in dat artikel niet expliciet verwezen naar het verschil tussen LED en WLED. Er wordt slechts verteld dat LED en WLED gebruikt worden bij LCD-schermen en dat beeldschermfabrikanten vaak de termen LED en WLED door elkaar halen.

Het verschil zit volgens mij in het type LED. D.w.z. WLED (white LED) is een type LED. Er bestaat, zo las ik daarnet, ook OLED (organic LED).

Hoe dit technisch verder in elkaar steekt, zou ik overigens niet durven te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100217170245AARse1d Hier wordt overigens nog beantwoord wat het verschil tussen OLED en WLED inhoudt.
LED = Light Emitting Diode.
Daar is het mee begonnen, het bleek dat als je een stroom op een diode zetten met een bepaalde verontreiniging deze licht ging uitzenden. Het type verontreiniging bepaalde de kleur.

WLED is kort voor "WHITE LED" en is het 'backlight' voor LCD schermen.

Kus.