Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak je een COD 1 server? (als het kan, in de lijst)

ik wil een CoD (Call of Duty) 1 server maken
maar ik weet niet hoe dat moet als het kan ook dat ie in de lijst komt maar als het ook kan geen downloads

g.r,

mij

Toegevoegd na 1 minuut:
en ik heb versie 1.5

Toegevoegd na 58 minuten:
ik heb de poorten open hoor maar ik weet niet welk programma of zo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je moet sowieso poorten open zetten wil je kunnen hosten, kijk een op cod.nl of anders google het even!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Het maken van een config file!
Download CoD Config Bulder en vul alles in zoals gewenst.
Wanneer je op "Download config" klikt dan download je een bestandje genaamd "dedicated.cfg".
Dit bestand zet je in de main map, te vinden in de Call of Duty map in de Program Files! (C:\Program Files\Call of Duty\Main)
Nu heb je een config file gemaakt en hem op de juiste plek gezet voor gebruik!

2. De server starten
Klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling van Call of Duty, en vervolgens op eigenschappen.
Nu zie je in het vakje "doel" dit staan: "C:\Program Files\Call of Duty\CoDUOMP.exe". (Of zoiets dergelijks).
Zet hierachter dit: + set dedicated 2 + exec dedicated.cfg en klik vervolgens op "OK".
Nu komt er een klein consoletje tevoorschijn. Typ daar voor de zekerheid in: "status".
Als er komt te staan: "Server is not running", dan moet je intypen: "map mp_harbor". (Of een andere map).
Typ daarna weer in: "status". En als het goed is krijg je zoiets te zien:

Nu is je server gestart!

3. Hoe kom ik in mijn server?
Dat is simpel, je opent Call of Duty, en haalt de console naar beneden. (Standaard de ~ toets).
Daar typ je dit in: /connect 10.0.0.***:28960 (Hier dus weer je lokale IP).
Als alles goed is dan laadt hij de map en je zit in je eigen server.

4. Hoe kunnen anderen in mijn server?
Ga naar http://www.whatismyip.com, en kopieer het IP adres wat ze daar aangeven.
Geef nu dat IP adres aan je vrienden en zet er ":28960" achter. Daar kunnen je vrienden je server mee joinen!

5. Hoe kan ik mijn server beheren?
Je server kun je beheren door de RCON admin.

6. Poorten openen is altijd een probleem!
meestal zal het dan ook niet lukken door je ROUTER daar zit het meestal.
je moet je router in gaan en dan poort 28960 openen.

Toegevoegd na 27 seconden:
Bulder = Builder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing