Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke laptop?

Ik ben opzoek naar een laptop voor school.. Hij moet dus niet te zwaar zijn en de accu moet lang mee kunnen gaan heeft iemand tips voor een merk of specifieke laptop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

MacBook air.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
macbook air is cool, licht, gaat lang mee, maar wel prijzig: 1000+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie heeft er nou weer een - gegeven. het voldoet aan de wensen van de vragensteller :s
Het hangt er helemaal vanaf wat je er mee wilt (moet) doen.

Als het alleen maar een beetje internet, email, tekstverwerken enzo is: koop een netbook.
Goed, goedkoop en een accuduur tot zo'n 9 a 10 uur (in de praktijk 6-8 uur) is haalbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+. Want inderdaad ontbreekt er wat informatie om een zinnige korte reactie te kunnen geven.
Ik raad je Asus aan. Goed merk, relatief goedkoop, uitstekende klantenservice en oerdegelijke hardware.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gekozen voor een 13" MacBook Pro. Als ik echt rustigaan doe haal ik 11 uur op één acculading, na een jaar onvoorzichtig gebruik ziet 'ie er nog prima uit, de restwaarde is fantastisch en de bouwkwaliteit subliem.

Daarbij heb je het uitstekende OSX en een goed scherm. De laptop is plat, Office is beschikbaar en volledig compatible. Geweldige machine!

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zie dat je ook een iPhone hebt: in dat geval ben je al gewend aan de logica van Apple, en is een Mac dus een uitstekende keuze. Ook de MacBook Air kan, maar die is relatief duur en wat trager.

Toegevoegd na 3 uur:
Je geeft aan dat je de laptop gebruikt voor accountancy. Een vriend van mij studeert HBO accountancy met een MacBook Pro en is daar tevreden mee. Wil je een wat hogere resolutie (zodat er meer op je scherm past) zou ik een MacBook Air 13" adviseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er vanaf wat je er mee wilt of moet doen.

* Moet ie grafisch sterk zijn en mag het pittig geprijsd zijn ? Bv omdat je "school" een grafische opleiding is en jij de leerling, of misschien een docent film-editen.
Kijk dan naar een apple Mac.

* Moet ie alle doorsnee dingen kunnen en daarnaast ook allerlei vakgerichte applicaties kunnen accepteren ?
Kies dan een iets over gespecificeerde Windows machine, liefst van een A-merk zodat je goede service krijgt.

* Moet ie goedkoop zijn en wil je er mee kunnen experimenteren, bv omdat je "school" een IT-opleiding is en jij de leerling, en ben je niet bang voor een command-line ?
Haal dan je hart op aan een tweedehands bakje waar je een Linux distributie op zet die je naar believen kan uitbreiden of afbreken. :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor het accu "probleem" kun je altijd een reserve accu bestellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing