Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik vanuit DOS een ssd schijf wissen?

Ik zit even met een probleem...
Vanmorgen liep mijn Windows 7 Pro installatie vast, en niks reageerde nog.
Dus toen heb ik mijn pc maar met de knop afgezet.
Echter komt hij nu niet verder dan het Windows 7 bootscherm, en daar blijft hij nu hangen.

Ik heb al geprobeerd om de installatie dvd er opnieuw in te stoppen en vanaf daar de bootsector te herstellen, maar dat wil ook niet erg.
En opnieuw installeren vanaf de installatie dvd lukt om een of andere reden ook niet.

- Nu vraag ik me dus af of er een goede app bestaat die overweg kan met het wissen van ssd schijven?
Dit moet dus wel vanuit DOS gebeuren, omdat ik mijn Windows met geen mogelijkheid meer in kom.

Heb een paar jaar geleden goede ervaringen gehad met Active Killdisk, maar de versie die ik toen gebruikte kan niet overweg met ssd...
(ze bieden tegenwoordig wel een nieuwere versie van hun app aan, maar ik kan op hun site geen info vinden wat betreft ondersteuning van ssd schijven)
-------
Als iemand me uit de brand kan helpen, hoor ik het graag, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
772

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

hallo als je hem weer opnieuw wilt installeren dan maak je de schijf even leeg op een andere computer dat kun je weer een nieuwe versie er op zetten ik heb het zelf ook gehad daarom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is dan misschien niet via DOS, maar gebruik gewoon linux om dit te doen, goede voorbeeld

http://www.partedmagic.com/

installeer dit op een CD of maar een bootable USB stick met behulp van unetbootin, start de linux distro op en dan gaat hartstikke simpel,

start -> system tools -> disk erase -> internal secure erase -> select SSD -> wachtwoord op "NULL" -> klik op yes -> wait and its done.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding