Hoe kan ik een 'staande' video 'liggend' maken?

Hoi hoi allen.

Ik heb een paar videootjes van mijn zoon opgenomen met een cameraatje en mijn telefoon.
Nu staan ze op de pc en de liggende kun je normaal zien.
De 'staande' alleen niet.
Ik ben ze op dit moment met Media Player aan het bekijken.
Kan ik ze op de 1 of andere manier 'liggend' maken?
Misschien met een ander (te downloaden) programma??

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 32 minuten:
Bedankt allemaal!
Ben nu dus met dat Movie Maker bezig.
Heb een filmje bewerkt.
Maar die kun je dan alleen als Movie Maker Project opslaan?
En die kan ik dan weer niet op Hyves ofzo zetten.

Via een omweg misschien? (YouTube, misschien kanaal aanmaken?)

Nogmaals bedankt!

Toegevoegd na 32 minuten:
Bedankt allemaal!
Ben nu dus met dat Movie Maker bezig.
Heb een filmje bewerkt.
Maar die kun je dan alleen als Movie Maker Project opslaan?
En die kan ik dan weer niet op Hyves ofzo zetten.

Via een omweg misschien? (YouTube, misschien kanaal aanmaken?)

Nogmaals bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (3)

diverse manieren.

Snelste is om in Explorer alle liggende foto's te selecteren, rechtermuisknop erop en kwartslag draaien. Moet je wel thumbnail view aan hebben natuurlijk (minatuurweergave heet dat geloof ik in NL versie.

Als je het één voor één wilt of moet doen, kun je het gewoon via de picture viewer die standaard in Windows zit (en het default programma is). Onderaan zie je een paar knoppen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ah ja video... ik heb foto's gelezen... my bad.

Het ligt eraan welk formaat video je cameratje maakt... Als het gewoon avi is, kan VLC player het ook doen, of het standaard Windows Live Movie Maker. Zie bron voor de how-to. Opslaan kan geloof ik niet met VLC, wél met WLMM.

Mocht je een Canon hebben (zoals ik), kun je het vergeten... die nemen in .mov op, en er is maar 1 programma die gratis filmpjes omzet naar avi (om ze daarna te draaien, en dat is movavi. Die zijn alleen goed beveiligd, cracks, serials of andere workarounds zijn niet makkelijk te vinden. $30 ben je voor een licentie kwijt. Ik maak zelf veel filmpjes dus vond het wel waard...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het programma Virtualdub is hiervoor denk ik het meest gebruikte. Het kan overigens nog veel meer

http://www.virtualdub.org/download
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even inladen in Windows Movie Player en ze kunt ze gelijk draaien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moet natuurlijk zijn: Windows Movie Maker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, je wordt niet goed van al die naamsveranderingen :(