hoe los ik een opgedroogde inktpatroon van een printer op?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb dit probleem zelf ook gehad. Ik heb wel eens een setje met van die navulinkt gekocht en daar zit een flesje oplosvloeistof bij. Als je dat niet hebt kun je het met gewone spiritus proberen. Een klein plastic bakje pakken niet te diep en niet te plat. Je legt daar namelijk de kop in maar zorgt dat hij de bodem niet raakt zodat hij rondom in de spiritus rust. Rustig een uur laten liggen, even deppen met een katoenen pluisvrij doekje. Komt er volledig inkt aan de kop dan is hij weer goed, zo niet, dan gewoon weer een tijdje er in leggen, ook als er weer wel een spoortje inkt zichtbaar wordt. Als de patroon al heel erg lang uitgedroogd is zal het waarschijlijk niet meer werken omdat dan het foam/schuimplastic binnenin is ingedroogd. Een laatste paardemiddel als er niks meer lukt, gewoon in kokend water leggen. Daarmee is het me ook wel eens gelukt. Mijn motto is altijd: weggooien kan altijd, uiteraard chemisch afval denk aan het milieu

Waarschijnlijk kun je hem weggooien, wij hadden ook eens een opgedroogd inktpatroon en de printer deed niks meer. Je kan proberen de vulling te vervangen en kijken of hij het dan nog gaat doen.

Dit heeft wel eens gewerkt bij mij. Neem een schoteltje met een heel dun laagje water vermengd met afwasmiddel. Zet de patroon erin. Een paar uur tot een dag. NIET afvegen met een doekje, daar kan de printkop niet tegen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100