Wat is een draadloze router?

Toegevoegd na 3 dagen:
kan je die aan je ipod klikken zodat je altijd op internet kan op je ipod want ik heb een netwerk nodig voor op de ipod

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een router is een apparaat dat je aan de modem van je internet aan sluit en dan een draadloze verbinding maakt met bv. Laptop zodat je daarmee kan internetten. Evt. Kan je er een kompleet netwerk van computers en printer mee opzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een apparaat zonder draad waardoor je internet kan krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een router zorgt voor de verbinding, tussen je computers en de (adsl)provider. De computers moeten dan m.b.v. een netwerk(lan)kabel op de router aangesloten worden. De draadloze(wifi)router doet het zelfde maar dan mbv een wifi zender/ontvanger, je moet dus op je laptop ook zo'n wifi zender/ontvanger hebben. De meeste huidige laptops hebben dit ingebouwd anders kan je nog een losse USB-wifi antenne kopen. IPhone en ipads en veel andere smart phone's en/of tablets hebben ook meestal wifi.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wifi is eigenlijk een draadloze verlenging van je eigen locale netwerk. Niet te verwarren met het data netwerk 3G van gsm providers.