mijn pc loopt plotseling uit het niets vast?

Soms loopt mijn pc uit het niets vast! Ik heb een hele snel pc! (Icore 7, 6 gb ram, 1TB opslag, 1500 mb videokaart) maar stel ik ben bezig dan loopt eerst 1 programma vast en dan opeens alles! En nee ik heb geen virus(ik gebruik avast, anti-malebyte gekocht, ccleaner) en niks hiervan werkt! :( weet er iemand misschien wat het probleem is!? Ik heb nu ook al systeem herstel gedaan net maar ik weet niet of het werkt(ik voeg morgen wel iets toe of het werkte of niet)oja! Meestal gebeurt het na 4/3 uur aanstaan van een pc (ik denk niet dat de warmte hieraan ligt) ik gebruik windows vista 64 bit!

Toegevoegd na 46 minuten:
En! Mijn pc kan ook geen windows firewall meer starten en defender ook niet! Dan krijg ik een hele vage code/error

Weet jij het antwoord?

/2500

Kan alles zijn… kan de processor zijn maar ook geheugen.. Zelfbouw of kant en klaar gekocht? Gekocht -> terug naar leverancier Zelfbouw -> open die hap, geheugenkaartjes loshalen en weer vastklikken, Checken of CPU-fan wel draait, BIOS controleren en eventuele overclock terugzetten. Videokaart even loshalen en weer vastzetten. Bios controleren op koelingsinstellingen en evenueel of de frequenties van je FSB en je vermenigvuldigingsfactor goed staat. Geen contact tussen moederbord en behuizing? IS je voeding wel ‘stevig’genoeg? Toegevoegd na 1 minuut: Kan ook de volgorde van je memory modules veranderen om te kijken of hij goed gaat. Staat Virtual memory wel aan (standaard) Toegevoegd na 3 minuten: Daarna ga je doen wat Mosibfu aanraadt! :))

je kan occt gebruiken om de verschillende hardware te testen: de cpu stabiliteit test je met de occt:cpu de warmte test je met de occt:linpack test.. de gpu test je met de occt:gpu test ook kan je zien of er bij zwaar gebruik voltages naar beneden gaan, (wat weer kan duiden op voedings problemen) je kan waarschijnlijk maar de temperatuur van 4 cores zien, maar dat maakt weinig uit.. als hij bij de cpu errors aangeeft, of bij de linpack test erg warm word (60 graden of hoger)... ik raad je aan de linpack in te stellen op 90%, dan test hij ook je geheugen wat intenser. gpu test geeft ook errors aan. draai alle 3 een uurtje, als er ergens een voltage ineens zakt, of hij geeft errors/word erg warm, of zelfs een complete crash, dan weet je iniedergeval in welke richting je verder moet zoeken.. test gewoon alles een uurtje, het kan langer, maar hoeft niet ^^ als je nog vragen hebt, reageer! Toegevoegd na 9 minuten: ehh ja je beschrijving is echt 99,9% kans dat het een hardware probleem is... maarja er zijn altijd nasty programma's

Bronnen:
http://www.ocbase.com/perestroika_en/index...

Mijn ervaring is dat als de pc oude is dan 2 jaar dat het dan verstandig is de zijkanten los te maken. Kijk eens goed of het koelblok van de processor, grafische kaart en de ruimte van de voeding goed schoon zijn. Deze producten ontwikkelen veel warmte. Eigenlijk zou het zinvol zijn om elk jaar de pc eens goed met een zachte kwast schoon te maken en de stof voorzichtig opzuigen. Frank

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100