Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik er voor dat ik weer bestanden kan open met microsoft word?

Ik zit hier op de windowscomputer van mijn moeder en snap echt niet wat er aan de hand is.

Voor school moet ik enkele bestanden downloaden & adrukken, maar helaas... als ik het bestand eenmaal gedwonload heb, zijn er voornamelijk muzieknootjes te zie. Een vriendin heeft geen last van dit probleem, dus de conclusie is dat dit niet aan het bestand ligt.

Het rare is dat alle plaatjes en logo's het wel gewoon doen! De tekst is veranderd in een 'muziekstuk'?

Wie is er zo vriendelijk om mij te helpen :(

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor het antwoord en de toevoegingen daarop. Ik heb gelukkig de laptop van mijn moeder kunnen vinden welke niet uit het jaar o stamt en nu doet alles het prima :D

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Weet je zeker dat het bestand dat je gekregen hebt geen .docx formaat heeft, terwijl je moeder een oude versie van Word heeft? Bijvoorbeeld XP? of 2003?

Vraag aan je vriendin of zij de bestanden opent, en ze opslaat als word XP/2003 (.doc ipv .docx) formaat, en ze dan naar jou stuurt.

Dan moet het probleem opgelost zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi er staat dat het een 'microsoft word document' is, verder niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag toch maar eens aan je vriendin of ze het wil openen, weer opslaan (volgens mijn instructies) en het naar jou wil sturen. Kijken of ie het dan nog steeds niet doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad word 2003 :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom er nu achter dat ik het lettertype kan veranderen :/ Maar, er blijven nog steeds een paar muzieknootjes zichtbaar + het past niet helemaal. Ik vraag het aan haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem hoor, dan kan je dat nog openen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Duckje: ??? watte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wacht eens even, kan je een printscreen tonen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ga ik doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://img842.imageshack.us/img842/779/testnh.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik weet waar het probleem zit. Die inhoudsopgave is gemaakt in word 2007. Jij opent dit met word 2003 en kan dit niet ondersteunen. De enige logische verklaring volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm en kan ik zorgen dat ik nu direct word 2007 kan krijgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve ImaginaryGirl, als je nou eens doet wat ik zeg, en je vriendin het bestand laat opslaan als Word2003 bestand, en dan naar jou opstuurt, dan doet ie het gewoon en ben je van het probleem verlost :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar was ik mee bezig hoor! Maar die vriendin was ook met andere dingen bezig helaas. Ik heb het bestand net mogen ontvangen en dan wordt hij geopend met word web app. Kan ik nu meerdere bestanden opslaan en dan mailen naar mezelf en dan via word web app (?) openen?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing