Hoe kan het dat mijn laptop vanuit het niets muziek gaat afspelen?

Ik zit een beetje op GV rond te kijken, hoor ik ineens het liedje waar ik gisteren naar heb geluisterd via Windows Media Player. In mijn taakbalk en bij taakbeheer staat Windows Media Player niet open. Wat kan dit zijn?

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik ben er achter dankzij jullie antwoorden. Heb idd (onbewust) op de snelknop play gedrukt. Ik wist niet eens dat het een snelknop was. (schaam, schaam)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Dit is erg lastig te verklaren, alle antwoorden hierop zouden errder reacties zijn, dan antwoorden, het is nl giswerk met de hoeveelheid info die je kúnt geven.

Hoogstwaarschijnlijk heb je eer browser geopend die de laatst bekende sessie heeft geopend? Ik kan me niet voorstellen dat WMP sppontaan muziek gaat draaien. Je hebt ook niet per ongeluk de snelknop op de laptopgeraakt, die WMP laat spelen?

Dat zijn eigenlijk de enige twee mogelijkheden die ik me kan bedenken, om het niet op een spook te hoeven gooien ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij mijn oude laptop zat een knopje ergens aan de zijkant en als je dat indrukte, ging deze muziek spelen die op de laptop stond, zonder dat er iets in het scherm zichtbaar was of dat ik zelfs de laptop aan moest hebben. Intussen is het ding al kapot, paar jaar geleden, dus vraag me niet naar het merk.

Check eens of jouw laptop aan de zijkant ook van die knopjes heeft. Misschien is het dat dus, dat je die per ongeluk hebt aangetikt. Het moeten een gewone play-knop zijn, vooruit- en achteruitspoelen en pauze/stop.