Is windows 7 goed voor games enz?

Ik heb een goeie computer nodig en ik speel vaak games ik heb nu windows xp die gaat best sloom dus ik was van plan windows 7 te halen is dat een goed idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

t ligt er niet aan wat voor soort modus je hebt, vista xp of 7.
als je een goede videokaart hebt, goed geheugen, goede motherboard dan zal je waarschijnlijk ver kunnen komen met gamen. Dus je kan je xp gewoon houden, alleen een paar van die dingen die ik heb opgenoemd vervangen met betere
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan voor welke een game gemaakt is. Bij een game die je online kan downloaden zoals MapleStory, was het meer gemaakt voor XP. Nu hebben ze het geupdate en is het ook goed voor Vista en Windows 7. Bij een spel die je koopt staat het er ook op, voor wat het gemaakt is.

Verder ligt het er ook aan hoe jou computer is. Zoals je zegt heb je een goede computer. Het ligt er natuurlijk aan of hij goed is voor games. Sommige zijn wél goed voor games en sommige zijn wel goed, maar niet voor games.

Ik denk dat het meer ligt aan hoe je computer is dan aan of je windows 7 of xp hebt. Ik denk alleen als je een nieuwe computer zou aanschaffen met windows 7 en zou vragen aan de verkoper dat je er één wilt die goed is voor games dat het beter zal zijn.

Het kan zijn dat je computer net niet goed genoeg is voor games, of dat je computer te vol staat. Ccleaner is goed voor overige dingen die wat ruimte innemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een goede geheugenkaart en videokaart (en nog wat anderen dingen) zijn de dingen die nodig zijn om games beter te laten werken. ;) Meestal maakt windows 7 of XP geen verschil!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk :) Ik speel het ook nog steeds! Niet meer zo vaak, maar nog steeds wel aardig wat, haha!
Of je goed kunt gamen ligt meestal niet aan het feit dat je xp of windows 7 hebt
maar een windows 7 machine heeft gewoon meer sterkere hardware nodig dus deze is beter voor games dan een pc die voor xp is gebouwd

Toch heeft xp ook wel voordelen deze kan vaker wat oudere games beter aan als ze bijvoorbeeld dos nog nodig nebben
maar als je echt alleen de nieuwste zware games speelt dan is windows 7 toch de betere keuze
capthavoc
12 jaar geleden
windows 7 is zwaarder dan windows xp, windows 7 ondersteunt wel direct x 11, dit zorgt vooral voor mooiere graphics.

nieuwere games hebben straks als eis minimaal windows 7, dus het is wel tijd dat je gaat upgraden. ik neem aan dat je dan meteen je hardware aanpast, en dan is win7 een goede keus, beter dan xp, en vista (xp krijgt geen updates meer, en vista is.. vies...ta..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik u was zou ik win7 kopen, want microsoft heeft bevestigd nog maar ongeveer 100 dagen winXP te onder steunen.

Persoonlijk vindt ik win7 de max !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEE dat is geen goed idee, je kan beter een nieuwe computer kopen met windows 7 erop of als je je ouwe xp bak wil verbeteren kan je beter een nieuwe grafische kaart of videokaart kopen. Windows 7 heeft wel voordelen maar die zal niet echt merken op een oud systeem.