Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

elke keer als ik mijn laptop opstart krijg ik dit op mijn bureaublad (zie foto), hoe krijg ik dat weg?

hij vraagt steeds of ik het bestand: lars wil openen? maar ik weer niet eens wat dat is, hoe krijg ik dat weg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ga even naar Start en typ bij uitvoeren 'msconfig' + Enter.
In de tab 'Opstarten' zul je daar dat programma 'Lars' tegenkomen. Als je dat daar verwijdert, zul je de pop-up waarschijnlijk niet meer tegenkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik dan even de zoekfunctie om je schijf te doorzoeken op dat bestand. Dan weet je in ieder geval waar het staat en kun je het eventueel daar verwijderen.
Ik neem aan dat je ook al gekeken hebt in het Configuratiescherm bij 'Software' of 'Programma's en onderdelen' (hangt even af van je windows-versie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen >Programma verwijderen
Hopelijk komt ie in die lijst voor. Maar toch zou ik eerst even de zoekfunctie gebruiken (binnen Windows Verkenner) om te kijken wáár het staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal wel bestaan, maar dan wellicht verborgen.
Ga naar Windows Verkenner > Extra > Mapopties > Weergave en haal het vinkje weg bij
'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'
en plaats een vinkje bij
'Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven'.

Andere antwoorden (4)

je hebt blijkbaar een bestand aangemaakt dat lars heet ?
alleen er is iets mis met de extentie de pc weet niet goed met welk programma hij dit bestand moet openen
ik vermoed dat de ext niet is in gevuld ? ofweg geraakt
het is ook op de ene of ander manier in je opstart programma,s terecht gekomen ?
heb je iets gedaan vlak voordat deze melding kwam
spel installeren of iets dergelijks ?

probeer dit eens
start op in veilige modus (druk op f8 tijdens het opstarten nog voordat je in windows komt )
je kan dan kiezen voor veilige modus
in de meeste gevallen zal die fout dan weg zijn je kan dan een systeem herstel proberen
naar een dag dat het probleem er nog niet was

systeem herstel vindt je onder
alle programma
bureau accessoires
systeemwerkset
systeemherstel
(Lees meer...)
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je dat niet een wat heftige methode?
Eens met ikeniewete, maar ik adviseer je om ook eens je pc goed op virussen te controleren. Zo'n file komt er niet vanzelf!

Toegevoegd na 9 uur:
Behalve dat dit programma gestart kan worden vanuit msconfig, zie "Goeierik", kan het bestand ook terecht gekomen zijn in de "persoonlijke opstarten" map. Deze vind je hier: C:\Users\Admin\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\lars.???
Je kunt hier komen door de verkenner te starten en dan in de adresbalk gewoon de juiste mappen in te tikken.
Het klopt ook dat je deze file met zoeken niet vind, omdat de Appdata een verborgen map is.
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent en ik verwacht GEEN - als dank voor de moeite als dit niet de oplossing is. Dank u!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de min, waarschijnlijk voor de moeite die ik nam om je te helpen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet @larsdeluxe zo zeker dat het bestand geen virus is ?
zoals al gezegd: uitvoeren -> msconfig -> opstarten -> ff zoeken welke het is -> uitvinken.
Evt. opnieuw opstarten als je wilt testen vor zkrheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als al het bovenstaande niet helpt, kies dan "kladblok" en kijk wat er gebeurd. Hopelijk opent kladblok dan het bestand Lars en kun je aan de inhoud zien wat het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das ook een goeie, kan je meteen zien, als je probeer te bewaren, waar het bestand staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke naam trouwens ;-)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing