Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je nog een Extra monitor aansluiten ? (Zie extra uitleg)

Ik heb 2 monitors aangesloten aan me pc (Een met VGA kabel, En een DVI kabel) Maar heb nog een VGA poort over kan ik nog een monitor aansluiten op die vga poort ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb een nieuwe video kaart in me computer gezet dus heb nog een poort over van me oude video kaart ?
(Het is een VGA kabel)

Dus mijn vraag is of je nog een monitor kunt aansluiten.
En hoe dat moet ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik denk het niet omdat ik gok dat die andere vga uitgang van het moederbord is en die videokaart waarschijnlijk uitgeschakeld is. Misschien dat beide videokaarten tegelijkertijd ingeschakeld kunnen zijn dan kan het maar dat zal wat tijd en moeite kosten.

Je kan iig de ene vga monitor ontkoppelen en aan de andere uitgang verbinden en kijken wat er gebeurt. Als deze gelijk werkt zou je ze makkelijk alle drie werkend kunnen krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie informatie

Andere antwoorden (2)

Sommige mensen denken dat het moeilijk is om twee beeldschermen aan te sluiten en ze beide goed te laten functioneren. Maar het is niet moeilijk als u de juiste videokaart hebt in een computer met Windows 7. De meeste pc's bevatten tegenwoordig een videokaart met twee DVI-videopoorten, en de meeste platte beeldschermen die vandaag de dag worden verkocht, zijn voorzien van een DVI-poort. Sommige videokaarten en beeldschermen hebben ook een VGA-poort.

Als u een videokaart met twee poorten hebt, kunt u meestal twee beeldschermen aansluiten op de overeenkomende poorten. Kijk op de achterzijde van de computer naar de videopoorten en sluit de kabel van elk beeldscherm aan op de overeenkomende poort. Deze poorten zijn direct verbonden met uw videokaart.

U hebt mogelijk een adapter nodig om een DVI-kabel aan te sluiten op een VGA-poort of andersom. Deze adapters zijn niet duur en worden overal verkocht. Vaak worden ze bij een nieuwe computer of videokaart geleverd.

Als uw computer slechts één videopoort heeft (wat zeer onwaarschijnlijk is), kunt u overwegen de videokaart te vervangen door een nieuwe kaart met twee DVI-poorten. (Een nieuwe videokaart is een van de beste hardware-upgrades voor de meeste computers. U hebt niet alleen het voordeel van een extra poort; als uw computer werd geleverd met geïntegreerde graphics, bent u beter af met een dedicated videokaart.)

Als uw computer slechts één videopoort heeft, leveren sommige computerfabrikanten aangepaste monitorkabels waarmee het signaal van één poort wordt gesplitst naar twee beeldschermen. U hebt dan mogelijk helemaal geen videokaart met twee poorten nodig

Voor meer info kun je kijken naar me bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1
vraagsteller heeft al 2 monitoren aangesloten, hij wil nog een derde. De tekst is overigens letterlijk uit de bron gekopieerd.
aansluiten kan, maar als je windows 7 hebt gaat het je niet lukken de drivers voor de kaart te installeren. Microsoft heeft er bewust voor gekozen om slechts 1 kaart te ondersteunen vanwege het feit dat 2 kaarten of meer veelal hebben geleid tot een instabiele situatie. Als je het toch probeert start windows 7 niet op. Installeer je windows 7 opnieuw en heb je beide videokaarten actief dan zal de installatie vastlopen (eigen ervaring)

Er zal ongetwijfeld een workaround voor zijn denk ik, maar of je daar goed aan doet zal per situatie verschillen. (afhankelijk van type videokaart en drivers denk ik)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing