dat is in de midden jaren 90 van de vorige eeuw geweest.
12 jaar geleden
De eerste e-mail over een computernetwerk werd in 1971 door Ray Tomlinson verzonden. Rond 1995 werd het populair bij het grote publiek, samen met het wereldwijde web.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag heeft de veronderstelling in zich dat Email en Internet gelijktijdig geintroduceerd zijn. Dat is niet juist. het gebruik van Email bestond al veel eerder binnen locale (bedrijfs) netwerken (LAN's), oa gebaseerd op Novell etc.

Daarvoor konden via BBS (bulletinboard)-achtige systemen ook berichten verstuurd worden. Die waren er al eind jaren 70 !

Internet is gebaseerd op TCP/IP protocol. Dat is pas sinds 1983 in gebruik genomen. NB Een dergelijk netwerk op een kantoor heet overigens een "intranet"

Internet op kantoor werd op grote schaal gebruikt sinds men het "intranet" kon koppelen via een zgn gateway aan het "Internet". Zo rond 1992, toen ook particulieren toegang tot Internet konden krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een intranet is een dienst(en) op een lokaal netwerk.
De meeste bedrijven hadden al netwerken voordat intranetten geïmplementeerd werden.
Intranet is een aanduiding om (web)diensten die alleen binnenshuis beschikbaar zijn te onderscheiden van die overal beschikbaar zijn (Internet).