Er is water in de speaker van mijn laptop gelopen!!! Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Met zeer veel spoed hulp gevraagd!!!

Toegevoegd na 13 minuten:
De speakers kraken en twee lampjes branden niet.
De ene is van de processor de andere van num-lock.
Een lampje brandt knippert die is van Bluetooth knippert normaal nooit.

Het gaat hier om een Packard Easynote TJ77.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (5)

de stroom eraf en accu eruit.

laptop op de kop houden om zoveel mogelijk eruit te laten lopen

Toegevoegd na 6 minuten:
Of die laptop makkelijk open te schroeven is weet ik niet, maar ik zou het zeker proberen.
Sowieso lang wachten totdat alles weer opgedroogd, voordat je hem weer aanzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De fōhn erop loslaten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met vorige beantwoorder eens: stekker eruit en accu verwijderen.
Op zijn kop of kant neer zetten en minimaal 48 uur laten drogen.
Pas als je zeker weet dat het droog is waar accu aansluiten en stekker in het stopcontact steken.
Als er toch nog iets raars gebeurd meteen weer stekker los en accu eruit en nog langer wachten.
Eventueel, als je het durft en kunt, open maken en binnenkant goed bekijken of het goed droog is.

succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hellemaal uit elkaar halen en een dag laten drogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met de vorige antwoorden: uit elkaar schroeven en OP ZIJN KOP laten drogen. Ga niet met de föhn eroverheen, zo heb je kans dat je gevoelige onderdelen kapot maakt. Dit maak ik vaak mee in de winkel waar ik werk dat mensen dit gedaan hebben.

Toegevoegd na 35 seconden:
Minimaal 24 uur laten drogen. 48 uur is beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het liefste wel natuurlijk, het vocht zal toch weg moeten. Alhoewel ik betwijfel of het nu nog wel zin heeft...