Hoe moet ik weten welke driver ik moet downloaden om geluid te krijgen uit de boxen die in mijn scherm zijn geïnstalleerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er speakers in een computerscherm zijn gebouwd dan worden die in elk geval nooit door de VGA kabel aangestuurd.
Er is geen enkele driver die geluidssignaal via die aansluiting kan sturen.
Als het goed is zal er op de achterkant van de monitor een aansluiting voor een 3,5mm jackplug zitten.
Je moet dan een snoertje van deze aansluiting naar de groene jack-aansluiting van je computer trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die in je scherm zijn geinstalleerd? Dan zou 'ie het gewoon moeten doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als voor de geluidkaart in je pc de juiste driver is geinstalleerd, dan heb je op de output van die geluidskaart het geluidssignaal. Als je via het juiste snoertje daar je luidsprekers op aansluit, of die nu apart staan of in je monitor zijn ondergebracht, moeten ze het gewoon doen. Maw, er is geen driver nodig voor luissprekers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan u mij iets meer informatie geven over de geluidskaart die u heeft steken? Ik vermoed dat u windows gebruikt als besturingsprogramma en dan gaat u best even naar - Start - configuratiescherm - hardware en geluiden (of apparaatbeheer WinXP) en drukt u op geluid of audio beheren.
Als u een intern moederbord hebt steken of grafische kaart die HDMI ondersteunt en u scherm heeft een HDMI aansluiting, dan zouden de boxen in u scherm wel degelijk moeten werken (als u de juiste driver hebt geïnstalleerd tenminste). Is het enkel VGA/DVI dan moet u inderdaad een audio kabeltje van u pc naar u scherm toe trekken. een kabeltje zoals deze volstaat meestal -> zie bron 1
In te steken in de groene poort van PC en scherm -> zie bron 2

Als het probleem bij de driver ligt en u gebruikt Windows als OS is dit meestal via Realtek en raad ik u aan om even de laatste nieuwe driver te downloaden op hun website welke is bijgevoegd als bron 3.

Ik hoop dat dit u helpt en veel succes!