CD met belangrijke foto's doet het niet meer, wat te doen?

met isobuster zijn ze niet te herstellen, iemand iets beters?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zelf egbrande cd's worden vaak verkeerd bewaart en zijn (sowieso) maar een beperkte tijd houdbaar. Probeer het op meerdere machines. Lukt het helemaal niet meer, dan vrees ik het ergste.

Probeer het eens in een andere CD-ROM speler. Misschien zelfs een andere pc. Heb het ook eens gehad. Als je ze op een pc kunt lezen gauw kopiëren en opnieuw branden wellicht.

fout van de meeste is hoe maak je een cd schoon niet zoals een lp een cd maak je schoon van binnen naar buiten

Goedkope cd's gaan niet zo lang mee, dus is het zaak regelmatig kopies te maken, liefst op een externe harde schijf. De enige suggestie die ik heb is van één foto de extensie te verandere van jpg in jpeg of andersom en kijken of de foto dan wel leesbaar is.

ooit heb je deze ceedees eerst op je computer gezet, daarna pas gebrand op een nieuwe blanco ceedee, mijn gedacht is dat ergens op je harde schijf nog deze ceedee zult staan hebben, deze zou je hoogstwss terug kunnenvinden met behulp van de zoekfunctie op je windows startpagina

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100