Wat heeft een laptop met 2 schermen voorn nut?

Ik zag het op NU applicatie van android.
Maar ik snap het nut niet van een laptop met twee schermen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor een hoop toepassingen is dit enorm handig, Muziek maken met meerdere programma's en foto of video editen bijvoorbeeld. Ook is het openhouden van twee fullscreen applicaties nu geen enkel probleem meer. Dit nut geldt zowel voor een laptop als voor een desktop. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die thuisgekomen blij zijn dat ze hun laptop aan kunnen sluiten op hun 2de beeldscherm, deze mensen kunnen dan voortaan ook op locatie met twee schermen werken, als ze willen want het kan ook nog steeds op een.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je dan gewoon meer scherm hebt, meer pixels om op te werken. Handig als je bv tekstverwerking doet en vanuit een document een ander document typed.
Of bv op ene scherm speel je een spel, op andere scherm heb je je mail open, msn etc.
Heel veel mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het knap als je tijdens het spelen van een spel op het andere scherm dingen kan doen zoals mail kijken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vind ik ook knap games en mailen tegelijk
Je kan dan live 2 documenten live naast elkaar vergelijken.
Bijvoorbeeld een offerte, en de uiteindelijke factuur daarvan.
Dit kan natuurlijk ook met 1 scherm. maar als er een klein foutje inzit hoef je niet steeds over te klikken naar het andere bestand....En hoef je bijde niet (onduurzaam) uit te printen.

Maar dit is maar het topje van de mogelijkheden.
Want je kan zelfs info slepen van het ene beeldscherm naar het andere.
Wat weer handig is als je bijvoorbeeld een offerte aan het maken ben , en daarnaast een prijslijst heb.

Steeds meer van dit vroegere papierwerk dus langzaam digitaal.

Toegevoegd na 9 minuten:
De voorbeelden hierboven werken natuurlijk het meest praktisch bij uw vraag .Als bijvoorbeeld offerte en factuur bijde digitaal verzonden , en dus opgeslagen zijn ;-)
12 jaar geleden
Je kunt 2 documenten en programma's etc. Naast elkaar zetten zodat je ze met elkaar kunt vergelijken en voor elkaar kunt gebruiken. Ook kun je 2 dingen tegelijk doen zoals googlen en een werkstuk typen. Of tekst overtypen etc zonderdat je het steeds weg moet klikken wat wel erg vervelend is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk helemaal niets, maar mensen denken: ''Hoe mooier die eruit ziet, hoe sneller mensen hem gaan kopen.'', en daar hebben ze gelijk in, maar het heeft geen nut...