Mijn laptop wordt heel vlug warm hoe kan dat?

Ik heb een HP laptop en volgens mij al vanaf het begin wordt hij heel vlug harstikke heet en begint hij te blazen. Soms zet ik hem maar uit omdat ik denk dat hij anders die hitte niet meer aan kan.
Weet iemand waar dit aan kan liggen.
De laptop staat altijd op een harde ondergrond.
Ik heb wel een gedacht aan van die platformen met die ventilatoren, maar dan moet ik die ook weer telkens mee slepen dus weet iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb ook een HP laptop en had dit probleem ook. Ik kon aan de achterkant van de laptop de schroefjes eruit halen zodat ik het toetsenbord eruit kan klikken. Toen heb ik het beschermkapje van de ventilator eraf geschroefd en vervolgens heb ik de mat stof die erin lag (inderdaad de opgehoopte stof die van buiten naar binnen komt) eruit gehaald. Daarna heb ik nog met de stofzuiger gezogen, daarvoor heb ik een speciaal verlengstuk gebruikt die een doorsnee van 1 cm heeft, zodat de stofzuiger niet te hard zuigt en te veel oppervlak heeft om te zuigen. Daarna heb ik alles weer dichtgeschroefd, mijn laptop aangezet en ja hoor, de ventilator maakte veel minder lawaai.
Hoe je bij je ventilator kan komen, kun je op google wel vinden als het goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk werk de ventilator niet goed meer.Het kan zijn dat er te veel stof inzit. probeer dit er met de stofzuiger uit te zuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt nog leuk, ik weet niet welke laptop hij heeft maar een laptop openen is vrij listig werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het is idioot om met een stofzuiger bij fijne electronica te gaan rotzooien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tomaat: waar staat dat je de laptop moet openen?. Je kunt er zo bij vanaf de buitenkant. Woudie: vanaf de buitenkant stofzuigen kan absoluut geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad.
als je de stofzuiger bij de opening houdt waar hij zijn warme lucht uitblaast kan geen kwaad. openen: nooit aan beginnen
Download het programma'tje speedfan eens om te kijken hoe warm hij exact wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe warm is erg warm?
gespecificeerd graag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cpu temperatuur moet onder de 70 graden blijven (moderne intel), daarboven voert de cpu een shutdown uit. Normale werktemperatuur is omstreeks de 40-45 graden, afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Oplossing, de koeling schoonmaken, meestal zit er stof en haar tussen de ventilator en de heatpipe, blokje met fijne lamellen zoals bij een auto radiator. Makkelijkste is te achterhalen waar de lucht naar binnen gezogen wordt en dan kijken of je bij de ventilator kan komen, dan op de fan zachtjes de stofzuiger zetten om het stof met haren eruit te zuigen. Als je notebook nog onder garantie zit, moet je even kijken of je de notebook uberhaubt wel mag open maken zonder garantie verlies.