Als ik mijn volledige naam invul op google... Dan wordt die al een soort van doorgeschreven.. Hoe vaak moet je daarvoor gegoogled zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Don't worry, daar komt het niet door. Google probeert gewoon te "raden" wat je zou kunnen bedoelen. Daarbij zijn de volgende dingen van belang: - welke dingen zou jij kunnen bedoelen met een zoekterm die begint met "Bauke Mo" - wat hebben anderen die hun zoekterm begonnen met de tekst "Bauke Mo" daar vervolgens nog achter getypt. - welke van die mogelijkheden is door andere bezoekers als meeste getypt. Dus stel jij heet Bauke Mollema, en je typt op google in "Bauke Mo", dan vindt google ongetwijfeld meerdere teksten die beginnen met Bauke Mo. En misschien hebben meerdere google gebruikers al iets gezocht dat begon met Bauke Mo, maar er zullen weinig verschillende zoek opdrachten zijn geweest die met die tekst beginnen. En bovendien zullen de meeste mensen de tekst hebben afgemaakt tot Bauke Mollema. Bovendien onthoudt google ook nog eens waar jij in het verleden op hebt gezocht. Dat maakt de kans nóg groter dat Google denkt dat je jouw naam wil zoeken.

Dat wil echt niet zeggen dat het dan om jouw persoontje gaat. Heel veel namen in Nederland worden door meerdere mensen gedragen. Zelfs mijn naam, die streekgebonden is en niet zo vaak voorkomt, geeft in combinatie met de achternaam gegevens over iemand die in de vorige eeuw geleefd heeft. Je naam hoeft maar ergens in een genealogisch register voor te komen of hij komt met googlen al te voorschijn....

Het heeft volgens mij niet alleen te maken met het aantal keer dat je naam is ingevuld. Het heeft ook te maken met het aantal pagina's dat over die naam gaat. Hierin spelen sites als LinkedIn, Hyves, etc. een grote rol.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100